Annons

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb Anna Westman Swantesson, Terese Allert och Viktor Josefsson

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

2018-09-21 09:31

Ska bland annat skapa innehåll åt Klarna.

Med kunder som Stadium, Kicks och Indiska har contentbyrån Make Your Mark på senare tid tagit ett större kliv in i e-handelns värld. Företaget skapar innehåll åt sina kundföretag i form av exempelvis texter, poddar, filmer och material till sociala medier.

För en tid sedan landade Make Your Mark även ett kundavtal med Klarna, som contentbyrån nu är i full färd med att bygga en redaktionell strategi åt. Dessutom har Make Your Mark fått i uppdrag att utforma poddsatsningar åt bland annat bilmärket Mitsubishi.

"Står väl förberedda"

De nya avtalen innebär att Make Your Mark har fått stärka upp på personalsidan, och nu kan bolaget berätta om totalt tre nyrekryteringar som alla kommer från mediebranschen.

Annons
Annons
- Smarta varumärken förstår att en nyckel till framgång i dagens konsumentstyrda landskap är kommunikation. Och det är just den kommunikationen vi på Make Your Mark tror på. Därför är det roligt att såväl duktiga företag som vassa personer vill vara med oss. Med de här rekryteringarna står vi väl förberedda inför våra nya uppdrag, säger Make Your Marks vd Jonas Terning i ett pressmeddelande.

Har bland annat arbetat för Aftonbladet 

Anna Westman Swantesson har bland annat arbetat för Sveriges Radio och Aftonbladet, och Terese Allert har varit chefredaktör för tidningen Frida. På sin nya arbetsplats får de sällskap av Viktor Josefsson, som bland annat haft ledande roller på Transition Magazine och Getty Images.

- Alla tre rekryteringar har en bred och blandad erfarenhet, som kommer vara till stor nytta för våra kunder. Det var länge sedan jag såg fram emot en höst så här mycket, fortsätter Jonas Terning.

Terese Allert och Viktor Josefsson kommer att arbeta med Klarnas redaktionella innehåll, medan Anna Westman Swantesson i första hand ska utveckla Make Your Marks poddar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

2
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

1
Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta