Emeet: Contentor blir granne med Facebook i Tyskland

Och nu ska nya integrationer utvecklas.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Översättningsföretaget Contentor, som hjälper e-handlarna att SEO-optimera sina texter, är på väg in i Tyskland. Och det är inte till vilken adress som helst. Vill man besöka dem i Berlin får man ta sig till företagskomplexet WeWork på Potsdamer Platz. Under Contentor har Facebook sitt tyska kontor.

- Vi har kommit en bit på vägen i lanseringen och hemsidan lanseras inom kort på tyska. I Berlin har vi knutit till oss en person som kommer ta hand om våra tyska kunder, säger Contentors VD Rebecca Brodd till Ehandel.se.

Annons
Annons

SEO-certifierar alla skribenter

Hon menar att det som skiljer Contentor från andra översättningsföretag är deras fokus på SEO, alltså sökmotoroptimering.

- Vi skiljer oss ur massan med vår SEO-certifiering av skribenter och översättare, samt med att alla våra texter är skrivna för hand. Jag ser text som ett hantverk – och när en människa producerar texten kan man instruera denne för att få en så kundanpassad produkt som möjligt! Våra texter används för att lokalisera företagens erbjudanden, men även för att optimera mot sökmotorer och att konvertera besökare på sin sajt, säger hon.

Ny modul för Magento 2

I somras tog Contentor också nästa steg med nya integrationer. Bland annat rullade de ut en översättningsmodul för Magento 2 och nu väntar integrationer mot bland andra Prestashop.

- Vi ser enorma fördelar med smidiga och användarvänliga kopplingar till de plattformar våra kunder använder – win-win för alla parter!

Just nu tycker Rebecca Brodd att det är intressant att följa den logistiska utvecklingen inom e-handelsbranschen, som hon tror att ingen riktigt vet var den kommer att sluta.

- Det är spännande att följa logistikutvecklingen – det känns som om alla väntar på ”leverans 2.0” och vad det kan innebära, säger hon.

"Stockholmsvarianten mest inarbetad"

Den session som företaget kommer att hålla på Emeet Stockholm, har än så länge ett hemligt tema, men Rebecca Brodd berättar att företaget uppskattar det öppna klimatet som brukar vara på just Emeet Stockholm.

- Vi tycker att det är en bra plattform för kunskapsutbyte. Då Stockholmsvarianten är mest inarbetad känns det som om att transparensen är högre här – vilket gynnar alla deltagare. Hoppas att detta smittar av sig på Emeet Helsingborg och Göteborg, avslutar hon.

Annons
Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!