Annons

CoolStuffs kreativa sätt att sälja 3000 trasiga produkter Nicklas Nangarra med äggen

CoolStuffs kreativa sätt att sälja 3000 trasiga produkter

2018-02-23 13:15

Kreativ lösning på problemet.

Vad gör man när man råkat köpa in 3000 gigantiska chokladägg som sedan går sönder i hanteringen, eftersom de innehåller en alldeles för tung överraskning? Som tur är visar det sig att man nyligen har anställt Partykungens sociala medier-proffs Nicklas Nangarra och därmed kan ta hjälp av honom för att lösa problemet.

LÄS ÄVEN: Partykungens sociala medier-proffs går över till CoolStuff

"Absolut den största kampanjen"

Nicklas Nangarra, som alltså nyligen blev Country Manager för CoolStuff i Sverige, frontar en ny kampanj där e-handlaren försöker kränga 3000 potentiellt trasiga chokladägg. Med den lockande ämnesraden “Vi gjorde en episk tabbe - nu ger vi dig chansen att vinna ett SJUKT pris!”, inleder CoolStuff gårdagens nyhetsbrev om de söndriga äggen.

- Detta är absolut den största kampanjen jag hittills varit delaktig i sedan starten i januari. Vi fick in äggen precis innan Alla hjärtans dag och upptäckte ganska snabbt att många av äggen hade blivit "färdigkläckta" under resan hit från Italien, säger Nicklas Nangarra till Ehandel.se.

Levarantören hade tydligen rekommenderat en fjäderlätt överraskning medan CoolStuff hade valt en tyngre variant, något som Nicklas dock inte hade varit involverad i.

Annons
Annons
- Tillsammans brainstormade vi fram att vi helt enkelt får äga vårt misstag och vara tydliga med det i vår kommunikation.

Slänger in en tävling

Lösningen för att sälja skadade varor, eller vad CoolStuff kallar "färdigkläckta" ägg, är inte helt oväntat att sänka priset på dem. De har dock även lagt till en tävling som de kallar “Store Run”. En tävling som påminner om Media Markts 120-sekunders race, där man får plocka på sig så många varor man hinner under två minuter.

- Det finns inte många e-handlare som är bekväma med att sälja ut skadade produkter men med prissänkningen, tävlingen och öppenheten så blev det en riktigt lyckad kampanj.

De som köper ett, eller förhoppningsvis flera, ägg har möjligheten att vinna 60 sekunder i CoolStuffs butik i Malmö, där de då får plocka på sig så många varor de kan. I 15 stycken av de 3000 färdigkläckta äggen ska företaget nämligen ha lagt ner tävlingsbiljetter och tre av dessa kommer att få var sin Store Run-plats som inkluderar resa och boende.

Över tusen ägg på en dag

Hur har då kampanjen gått hittills? Vi frågade Nicklas hur många färdigkläckta ägg de har sålt:

- 1 200 på 24 timmar! Hur galet är inte det? Vi har fått många fina kommentarer från våra kunder som gillar hela grejen och fått sig ett gott skratt när de öppnade upp mailet, säger Nicklas Nangarra.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta