Coop bygger ut e-handeln med saluhall på nätet

Köttmästare förbereder produkterna i Coops dark store.

Allt fler kunder köper sina dagligvaror på nätet, men hittills har de extra festliga produkterna varit mer förknippade med den fysiska handeln. Det menar i alla fall Coop, som nu lanserar Coop Saluhallen som en del av sin e-handel.

- Med Saluhallen på coop.se lyfter vi mat online till en helt ny nivå. I vår dark store står köttmästare och delikatessansvariga och förbereder exakt det du vill ha, precis som i en saluhall, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör online på Coop, i ett pressmeddelande.

Annons

LÄS ÄVEN: Coop öppnar en dark store endast för e-handelskunder

I Coops onlinesaluhall ska kunderna kunna välja mellan över tusen nya varor, som till exempel charkuterier, delikatessostar och färska ostron. Allt levereras hem till till kunderna tillsammans med deras vanliga e-handelsbeställningar från Coop. Till en början levererar Saluhallen endast till kunder i Stockholm och Mälardalen, men både sortimentet och de geografiska områdena väntas utökas på sikt.

Charkuterier och ost i Coops nya nätsaluhall

Anpassar sortimentet efter säsong

Coop lyfter även upp att den nya saluhallen kommer att ge mindre företag en ny plattform att nå ut ifrån. Till exempel ingår läsk från Soda Nation och kaffe från Lilla Kafferosteriet i malmö i det nya sortimentet.

- Vi har valt ut ett fantastiskt sortiment med allt från glass till fisk och styckdetaljer. Precis som i en traditionell saluhall kommer vi att anpassa sortimentet efter säsong och popularitet. Det här är verkligen en butik för dig som älskar mat, säger Staffan Fri, sortimentutvecklare för Coops saluhall.

LÄS ÄVEN: Så ökade Coop e-handeln med 50 procent 

Alla Coops saluhallsprodukter som säljs i lösvikt kommer att förberedas i Coops dark store i Kungens Kurva.

Annons
Annons