Annons

Coop bygger ut e-handeln med saluhall på nätet Coops köttmästare förbereder e-handelsleverans

Coop bygger ut e-handeln med saluhall på nätet

2017-11-08 08:41

Köttmästare förbereder produkterna i Coops dark store.

Allt fler kunder köper sina dagligvaror på nätet, men hittills har de extra festliga produkterna varit mer förknippade med den fysiska handeln. Det menar i alla fall Coop, som nu lanserar Coop Saluhallen som en del av sin e-handel.

- Med Saluhallen på coop.se lyfter vi mat online till en helt ny nivå. I vår dark store står köttmästare och delikatessansvariga och förbereder exakt det du vill ha, precis som i en saluhall, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör online på Coop, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Coop öppnar en dark store endast för e-handelskunder

I Coops onlinesaluhall ska kunderna kunna välja mellan över tusen nya varor, som till exempel charkuterier, delikatessostar och färska ostron. Allt levereras hem till till kunderna tillsammans med deras vanliga e-handelsbeställningar från Coop. Till en början levererar Saluhallen endast till kunder i Stockholm och Mälardalen, men både sortimentet och de geografiska områdena väntas utökas på sikt.

Charkuterier och ost i Coops nya nätsaluhall

Annons
Annons

Anpassar sortimentet efter säsong

Coop lyfter även upp att den nya saluhallen kommer att ge mindre företag en ny plattform att nå ut ifrån. Till exempel ingår läsk från Soda Nation och kaffe från Lilla Kafferosteriet i malmö i det nya sortimentet.

- Vi har valt ut ett fantastiskt sortiment med allt från glass till fisk och styckdetaljer. Precis som i en traditionell saluhall kommer vi att anpassa sortimentet efter säsong och popularitet. Det här är verkligen en butik för dig som älskar mat, säger Staffan Fri, sortimentutvecklare för Coops saluhall.

LÄS ÄVEN: Så ökade Coop e-handeln med 50 procent 

Alla Coops saluhallsprodukter som säljs i lösvikt kommer att förberedas i Coops dark store i Kungens Kurva.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta