Craft rullar ut E-handel direkt till slutkonsument

Sportmodeföretaget Craft lanserar en ny inspirerande sajt som ska kunderna möjligheten att handla hela deras sortiment på ett och samma ställe.

Craft är nästa svenska aktör och varumärke som väljer att satsa på försäljning direkt till slutkund. I vår har vi sett bland annat Daily Sport och Lampgrossisten lansera en egen e-handel, nu är det alltså dags även för Craft.

Något som gör det möjligt för företaget att erbjuda hela sitt sortiment för kunder i hela världen på ett och samma ställe.

Annons

– Webbplatsen skapar även unika förutsättningar för oss att kommunicera med våra slutanvändare, något som känns otroligt spännande, säger Crafts vd Jonas Peterson

En inblick i vardagen

Craft utvecklar, designar och tillverkar kläder för konditionssporter med fokus på funktion och komfort tillsammans med elitidrottare världen över. Något man också vill att den nya sajten, Craftsportswear.com, ska återspegla.

Förutom en sajt som ska inspirera och locka till köp vill man också ge kunderna en inblick i hur man kontinuerligt arbetar för att utveckla sina funktionskläder tillsammans med sina ambassadörer.

– Vi har tagit ett helhetsgrepp om varumärkets digitala närvaro. Allt innehåll, inklusive webbshopen och produktpresentationen, har designats utifrån konceptet ”innovations that inspire", säger Jonas Peterson.

Annons