Annons

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till grundaren Tobias Adolfsson

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

2019-04-17 11:43

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

And The Revolution, ATR, är ett cykelföretag vars affärside är att "utmana en bransch som sedan länge dominerats av opersonlig massproduktion". Konceptet går ut på att sälja cyklar som ska vara personligt anpassade. Kunderna kan välja till och välja bort olika tillbehör samt välja färger och modeller för att få en så personlig cykel som möjligt.

Företaget grundades 2013 och har en butik på Södermalm i Stockholm, men det var inte längesedan ATR blev med e-handel. Förra året startades en crowdfundingkampanj och när vi skrev om företaget i november hade uppbackningen gått mer än väl, då samlade ATR in minst 122 procent av sin begärda summa.

LÄS ÄVEN: Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Annons
Annons

"Skräddarsydda cyklar uppskattas"

Och sedan dess har det uppenbarligen gått bra för företaget. De berättar nu att de har fått be familj och vänner hjälpa till i bolaget, för att kunna möta efterfrågan. Även de som investerat i bolaget har kommit för att hjälpa till på de "byggarkvällar" som ATR har tre gånger i veckan.

– För oss är det bara roligt att vi får hjälp av personer i vår närhet. Att investerarna även hjälper till visar ju på att det verkligen är en familjär känsla i bolaget, säger Tobias Adolfsson, ATR:s grundare, i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Vi hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt som vi har gjort, men det är förstås väldigt glädjande att så många personer uppskattar skräddarsydda cyklar som tillverkas med kärlek, snarare än på rullande band.

Cykelbolaget jobbar även på att skapa ett nätverk av partnerbutiker med lokala entreprenörer, som ska kunna använda ATR:s modell för att sprida konceptet. På så vis kommer kunderna kunna ha fler lättillgängliga serviceplatser.

– I det långa perspektivet vet egentligen ingen vilken typ av cykel, som kommer vara mest attraktiv för kunderna, säger Tobias Adolfsson.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta