Annons

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till grundaren Tobias Adolfsson

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

2019-04-17 11:43

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

And The Revolution, ATR, är ett cykelföretag vars affärside är att "utmana en bransch som sedan länge dominerats av opersonlig massproduktion". Konceptet går ut på att sälja cyklar som ska vara personligt anpassade. Kunderna kan välja till och välja bort olika tillbehör samt välja färger och modeller för att få en så personlig cykel som möjligt.

Företaget grundades 2013 och har en butik på Södermalm i Stockholm, men det var inte längesedan ATR blev med e-handel. Förra året startades en crowdfundingkampanj och när vi skrev om företaget i november hade uppbackningen gått mer än väl, då samlade ATR in minst 122 procent av sin begärda summa.

LÄS ÄVEN: Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Annons
Annons

"Skräddarsydda cyklar uppskattas"

Och sedan dess har det uppenbarligen gått bra för företaget. De berättar nu att de har fått be familj och vänner hjälpa till i bolaget, för att kunna möta efterfrågan. Även de som investerat i bolaget har kommit för att hjälpa till på de "byggarkvällar" som ATR har tre gånger i veckan.

– För oss är det bara roligt att vi får hjälp av personer i vår närhet. Att investerarna även hjälper till visar ju på att det verkligen är en familjär känsla i bolaget, säger Tobias Adolfsson, ATR:s grundare, i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Vi hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt som vi har gjort, men det är förstås väldigt glädjande att så många personer uppskattar skräddarsydda cyklar som tillverkas med kärlek, snarare än på rullande band.

Cykelbolaget jobbar även på att skapa ett nätverk av partnerbutiker med lokala entreprenörer, som ska kunna använda ATR:s modell för att sprida konceptet. På så vis kommer kunderna kunna ha fler lättillgängliga serviceplatser.

– I det långa perspektivet vet egentligen ingen vilken typ av cykel, som kommer vara mest attraktiv för kunderna, säger Tobias Adolfsson.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta