Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

And The Revolution, ATR, är ett cykelföretag vars affärside är att "utmana en bransch som sedan länge dominerats av opersonlig massproduktion". Konceptet går ut på att sälja cyklar som ska vara personligt anpassade. Kunderna kan välja till och välja bort olika tillbehör samt välja färger och modeller för att få en så personlig cykel som möjligt.

Företaget grundades 2013 och har en butik på Södermalm i Stockholm, men det var inte längesedan ATR blev med e-handel. Förra året startades en crowdfundingkampanj och när vi skrev om företaget i november hade uppbackningen gått mer än väl, då samlade ATR in minst 122 procent av sin begärda summa.

Annons

LÄS ÄVEN: Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

"Skräddarsydda cyklar uppskattas"

Och sedan dess har det uppenbarligen gått bra för företaget. De berättar nu att de har fått be familj och vänner hjälpa till i bolaget, för att kunna möta efterfrågan. Även de som investerat i bolaget har kommit för att hjälpa till på de "byggarkvällar" som ATR har tre gånger i veckan.

– För oss är det bara roligt att vi får hjälp av personer i vår närhet. Att investerarna även hjälper till visar ju på att det verkligen är en familjär känsla i bolaget, säger Tobias Adolfsson, ATR:s grundare, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt som vi har gjort, men det är förstås väldigt glädjande att så många personer uppskattar skräddarsydda cyklar som tillverkas med kärlek, snarare än på rullande band.

Cykelbolaget jobbar även på att skapa ett nätverk av partnerbutiker med lokala entreprenörer, som ska kunna använda ATR:s modell för att sprida konceptet. På så vis kommer kunderna kunna ha fler lättillgängliga serviceplatser.

– I det långa perspektivet vet egentligen ingen vilken typ av cykel, som kommer vara mest attraktiv för kunderna, säger Tobias Adolfsson.

Annons