Annons

DHL tar hjälp av Bring och Posti i ny nordisk e-handelssatsning Morten Villberg

DHL tar hjälp av Bring och Posti i ny nordisk e-handelssatsning

2016-03-10 16:12

Ett nytt gemensamt samarbete ska locka fler e-handlare i Norden.

Fraktbolaget DHL ska nu på allvar ta sig an Norden. Bolaget meddelar idag att man tillsammans med Finska postoperatören Posti och norska Bring stärker sitt nordiska erbjudande.

Samarbetet och nysatsningen ska bland annat ge lördagsleveranser och kortare leveranstider. Fokus ligger även på gränsöverskridande e-handel länderna emellan. Utöver de nordiska länderna innefattar satsningen även Baltikum.

- Flera av våra kunder skickar redan idag försändelser till länder i norra Europa. Tillsammans med våra lokala partners, vill vi hjälpa dem utöka sin verksamhet och utveckla e-handelsmarknaden i dessa länder så bra som möjligt, säger Morten Villberg, VD för DHL Parcel i Storbritannien och Norden.

Ett paneuropeiskt e-handelslandskap

Samarbetet inleds den 1 april och redan från start säger DHL att man kommer erbjuda de 22 miljoner kunder som handlar på nätet i norra Europa "det största paketbutiksnätet". DHL ska ha 6 500 utlämningsställen och paketstationer i sju länder i norra Europa.

Annons
Annons
- Genom att utöka vårt nätverk med en konsekvent hög kvalitet så skapar vi grunden för ett verkligt paneuropeiskt e-handelslandskap som hjälper våra kunder att dra nytta av nya marknader och därmed en möjlighet till att expandera sin verksamhet, säger Morten Villberg.

Förutom lördagsleveranser så ska den nya satsningen bjuda mottagarna på "troliga ankomsttider enligt deras önskemål". Returer utlovas även bli smidiga oavsett marknad man skickar ifrån. Tjänsten går under namnet Parcel Connect och tar paket upp till 31,5 kilo.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem