Annons

DHL tar hjälp av Bring och Posti i ny nordisk e-handelssatsning Morten Villberg

DHL tar hjälp av Bring och Posti i ny nordisk e-handelssatsning

2016-03-10 16:12

Ett nytt gemensamt samarbete ska locka fler e-handlare i Norden.

Fraktbolaget DHL ska nu på allvar ta sig an Norden. Bolaget meddelar idag att man tillsammans med Finska postoperatören Posti och norska Bring stärker sitt nordiska erbjudande.

Samarbetet och nysatsningen ska bland annat ge lördagsleveranser och kortare leveranstider. Fokus ligger även på gränsöverskridande e-handel länderna emellan. Utöver de nordiska länderna innefattar satsningen även Baltikum.

- Flera av våra kunder skickar redan idag försändelser till länder i norra Europa. Tillsammans med våra lokala partners, vill vi hjälpa dem utöka sin verksamhet och utveckla e-handelsmarknaden i dessa länder så bra som möjligt, säger Morten Villberg, VD för DHL Parcel i Storbritannien och Norden.

Ett paneuropeiskt e-handelslandskap

Samarbetet inleds den 1 april och redan från start säger DHL att man kommer erbjuda de 22 miljoner kunder som handlar på nätet i norra Europa "det största paketbutiksnätet". DHL ska ha 6 500 utlämningsställen och paketstationer i sju länder i norra Europa.

Annons
Annons
- Genom att utöka vårt nätverk med en konsekvent hög kvalitet så skapar vi grunden för ett verkligt paneuropeiskt e-handelslandskap som hjälper våra kunder att dra nytta av nya marknader och därmed en möjlighet till att expandera sin verksamhet, säger Morten Villberg.

Förutom lördagsleveranser så ska den nya satsningen bjuda mottagarna på "troliga ankomsttider enligt deras önskemål". Returer utlovas även bli smidiga oavsett marknad man skickar ifrån. Tjänsten går under namnet Parcel Connect och tar paket upp till 31,5 kilo.

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Företaget klimatkompenserar nu alla hemleveranser till kunderna.

Annons
Annons

Konsumenterna älskar Swish - slår Google och Spotify

När svenskarna rankar de mest meningsfulla digitala varumärkena hamnar bankernas betaltjänst före både Google och Spotify.

E-handlare ska inspirera till skäggvård med butik i Umeå

Utbudet av skönhetsprodukter för män växer kraftigt just nu och nätbutiken Sliqhaq är en av aktörerna som rider på vågen.

My Bloody Box levererar efter kundens biologiska cykel

Ny prenumerationstjänst ska se till att kunden har mensskydd och andra intimprodukter när hon behöver det som mest.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Konsumenter som endast handlar i fysisk butik blir allt ovanligare.

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Oscar of Sweden ska öka lönsamhet och försäljning med en storsatsning på sin e-handel.

Ny e-handel ska få kvinnor att handla efter form, inte storlek

Fovo är en ny nätbutik som hoppas revolutionera onlinehandeln med kläder genom att sätta formen i främsta rummet.

Annons
Annons

Saudiarabisk man hotar stämma världens e-handlare

En saudiarabisk man hotar att stämma flera internationella bolag för att de utnyttjar hans uppfinning, e-handel.

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas <nobr>e-handel</nobr>

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas e-handel

Skomärket Flattered lanserar internationell e-handel och breddar samtidigt styrelsen med e-handelsprofilen Anton Johansson.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem