Annons

Daniel Wellingtons förra toppchef lanserar ny klocka Julia Brorson är aktuell igen

Daniel Wellingtons förra toppchef lanserar ny klocka

2018-01-12 09:14

"Jag vet hur man tar in en klocka på marknaden".

För två år sedan lämnade Julia Brorson miljardbolaget Daniel Wellington. Nu är hon vd för livsstilsmärket BEU och i vår väntas den första produkten - en klocka.

- Branschen är helt galen just nu och jag vet hur man tar in en klocka på marknaden. För oss är en klocka som inte är digital en symbol för att man inte behöver vara uppkopplad hela tiden, säger hon till Breakit.

Tre chefsposter senare

Under sin tid inom Daniel Wellington hade hon flera höga chefsposter, bland annat som säljchef för den svenska verksamheten, som Key Account Manager för den asiatiska delen av företaget och som utställningschef.

Vi har flertalet gånger rapporterat om hur det framgångsrika klockmärket skördat stora framgångar, vilket inte minst visat sig genom att de gjorde en miljard i ren vinst under 2016.

LÄS ÄVEN: Daniel Wellington gör en miljard i vinst

Annons
Annons

Framgångsmetoden har till stor del gått ut på att företaget marknadsför sig via sociala medier och nu ska Julia Brorson upprepa det knepet med sitt nya bolag. Tanken ska till och med vara att ha en rad “ambassadörer” - alltså Daniel Wellingtons paradgren.

Vill inte bli nya DW

Men målet sägs inte vara att bli en ny version av klock-kungen.

- Vårt mål är inte att bli nya Daniel Wellington. Vi vill skapa en global rörelse som ska inspirera människor att gå sin egen väg, klockorna är den första symboliska produkten, säger Brorson.

I höstas ska bolaget ha genomfört sin första investeringsrunda - som inbringade 4 miljoner kronor. De nya klockorna ska vara tänkta att säljas både i e-handel och fysiska butiker.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Ökade med 32% under 2017 - nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> nära

Ökade med 32% under 2017 - nu är Dollarstores e-handel nära

"Vill vara 3 000 procent säker på hemleveranserna".

1
Annons
Annons
Frank Dandy <nobr>e-handelssatsar</nobr> - rekryterar Addnatures vd

Frank Dandy e-handelssatsar - rekryterar Addnatures vd

Ska lansera ny sajt.

PostNords tuffare tag: Först moms och sen levererat paket

PostNords tuffare tag: Först moms och sen levererat paket

Ny handlingsplan väntas inte bara påverka priset.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord tillbakavisar uppgift om 125 kronor per Kinapaket

PostNord tillbakavisar uppgift om 125 kronor per Kinapaket

Men avgift är på väg.

11

Indiska e-handelssatsar igen - hon tar över ansvaret

Efter rekonstruktionen: Företagets CIO i ny roll.

Fyndiq hakar på Wish-hysterin - startar Fyndiq Superbilligt

Fyndiq hakar på Wish-hysterin - startar Fyndiq Superbilligt

Ny app med billiga Kina-produkter.

1
Annons
Annons
Egmont blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth

Egmont blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth

Verdane säljer sin andel.

Ministern har fått nog - kräver skärpning av Tullverket

Ministern har fått nog - kräver skärpning av Tullverket

Vill se handlingsplan mot Kinafusket.

2
Skånska Byggvaror sparar in i jakten på ökad lönsamhet

Skånska Byggvaror sparar in i jakten på ökad lönsamhet

Stärker sin e-handelskompetens och effektiviserar butiksytorna.

1
Funera i rekonstruktion - största ägaren säljer aktierna

Funera i rekonstruktion - största ägaren säljer aktierna

Men styrelseordföranden tror att företaget kommer igen.

6 av 10 företag tycker att det är svårt att e-handla

B2B-marknaden på nätet släpar efter.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hands-On Science AB söker:

Platsansvarig för produktförsäljningsenheten i Kallhäll

Lakritsroten söker:

E-handelsansvarig - lakritsroten.se

Sandqvist söker:

Fotograferande Online Content Coordinator

Musti Ja Mirri söker:

E-commerce Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta