Annons

Daniel Wellingtons förra toppchef lanserar ny klocka Julia Brorson är aktuell igen

Daniel Wellingtons förra toppchef lanserar ny klocka

2018-01-12 09:14

"Jag vet hur man tar in en klocka på marknaden".

För två år sedan lämnade Julia Brorson miljardbolaget Daniel Wellington. Nu är hon vd för livsstilsmärket BEU och i vår väntas den första produkten - en klocka.

- Branschen är helt galen just nu och jag vet hur man tar in en klocka på marknaden. För oss är en klocka som inte är digital en symbol för att man inte behöver vara uppkopplad hela tiden, säger hon till Breakit.

Tre chefsposter senare

Under sin tid inom Daniel Wellington hade hon flera höga chefsposter, bland annat som säljchef för den svenska verksamheten, som Key Account Manager för den asiatiska delen av företaget och som utställningschef.

Vi har flertalet gånger rapporterat om hur det framgångsrika klockmärket skördat stora framgångar, vilket inte minst visat sig genom att de gjorde en miljard i ren vinst under 2016.

LÄS ÄVEN: Daniel Wellington gör en miljard i vinst

Annons
Annons

Framgångsmetoden har till stor del gått ut på att företaget marknadsför sig via sociala medier och nu ska Julia Brorson upprepa det knepet med sitt nya bolag. Tanken ska till och med vara att ha en rad “ambassadörer” - alltså Daniel Wellingtons paradgren.

Vill inte bli nya DW

Men målet sägs inte vara att bli en ny version av klock-kungen.

- Vårt mål är inte att bli nya Daniel Wellington. Vi vill skapa en global rörelse som ska inspirera människor att gå sin egen väg, klockorna är den första symboliska produkten, säger Brorson.

I höstas ska bolaget ha genomfört sin första investeringsrunda - som inbringade 4 miljoner kronor. De nya klockorna ska vara tänkta att säljas både i e-handel och fysiska butiker.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta