Annons

De nådde 5 miljoner första året med e-handeln i fokus Emma Lythell

De nådde 5 miljoner första året med e-handeln i fokus

2019-03-08 07:00

"Vi får dem att konvertera".

Facebookbyrån Dot Sure rapporterar ett galet första år, som man till stor del tillskriver sitt fokus på e-handel. Företaget grundades av Emma Lythell och Gustav Lidén, båda från e-handeln Flattered, samt e-handelsprofilen Anton Johansson.

- Vilken succé det har blivit! När andra byråer fokuserar på att köpa annonser för att synas, så fokuserar vi på att få dem att konvertera, säger Anton Johansson till Ehandel.se.

"Den byrå vi själva skulle vilja anlita"

Redan efter sitt första år ska företaget ha över 35 kunder, 5 anställda och en omsättning på 5 miljoner kronor. Emma Lythell är den som styr över skutan och hon berättar mer om tanken bakom företaget.

Annons
Annons
- Vi startade Dot Sure för att vi fick väldigt mycket förfrågningar om sociala medier-annonsering och vi insåg att vi faktiskt inte kunde rekommendera någon byrå. Eftersom vi skött vår egen digitala annonsering hade vi massa ”know how”. “Att vara den byrå vi själva skulle vilja anlita” blev vår stora drivkraft och det har vi både levererat på- och visat sig vara en väldigt bra analys. Jag är oerhört stolt över att vi kommit såhär långt på bara ett år, säger Emma Lythell, medgrundare och vd på Dot Sure.

Förutom ett stort fokus på e-handel så ska framgångarna också baseras på grundarnas expertis inom "lifestyle brands".

- Facebook- och Instagram-annonsering är en så fundamentalt viktig kundanskaffningskanal för de flesta varumärkena, där det ofta står för stor del av hela onlineförsäljningen. Många av våra varumärken står inför en omställning där traditionell wholesale behöver få stöd av en egen stark B2C-kanal och där har vi blivit en viktigt partner för dem, säger Emma Lythell.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta