De nådde 5 miljoner första året med e-handeln i fokus

"Vi får dem att konvertera".

Facebookbyrån Dot Sure rapporterar ett galet första år, som man till stor del tillskriver sitt fokus på e-handel. Företaget grundades av Emma Lythell och Gustav Lidén, båda från e-handeln Flattered, samt e-handelsprofilen Anton Johansson.

- Vilken succé det har blivit! När andra byråer fokuserar på att köpa annonser för att synas, så fokuserar vi på att få dem att konvertera, säger Anton Johansson till Ehandel.se.

Annons

"Den byrå vi själva skulle vilja anlita"

Redan efter sitt första år ska företaget ha över 35 kunder, 5 anställda och en omsättning på 5 miljoner kronor. Emma Lythell är den som styr över skutan och hon berättar mer om tanken bakom företaget.

- Vi startade Dot Sure för att vi fick väldigt mycket förfrågningar om sociala medier-annonsering och vi insåg att vi faktiskt inte kunde rekommendera någon byrå. Eftersom vi skött vår egen digitala annonsering hade vi massa ”know how”. “Att vara den byrå vi själva skulle vilja anlita” blev vår stora drivkraft och det har vi både levererat på- och visat sig vara en väldigt bra analys. Jag är oerhört stolt över att vi kommit såhär långt på bara ett år, säger Emma Lythell, medgrundare och vd på Dot Sure.

Förutom ett stort fokus på e-handel så ska framgångarna också baseras på grundarnas expertis inom "lifestyle brands".

- Facebook- och Instagram-annonsering är en så fundamentalt viktig kundanskaffningskanal för de flesta varumärkena, där det ofta står för stor del av hela onlineförsäljningen. Många av våra varumärken står inför en omställning där traditionell wholesale behöver få stöd av en egen stark B2C-kanal och där har vi blivit en viktigt partner för dem, säger Emma Lythell.

Annons