Deras omsättning ökade med 118% – säljer en enda produkt

Satsar på tredubbling innan årets slut.

- Marknaden skriker efter vår lösning.

Så sammanfattar Ylvali Gerling, vd på e-handelsföretaget MYoroface, framgångarna med deras produkt IQoro.

Annons

Ökade med 2 miljoner på ett år

IQoro är en så kallad munhantel, som ska hjälpa mot såväl halsbränna som snarkning. Med sig i företaget har hon också Linn Hägg, som är marknadschef och mellan 2016 och 2017 mer än fördubblades företagets omsättning från 1,7 till 3,7 miljoner kronor. För att vara exakt är det alltså en ökning på 118 procent inom loppet av ett år.

Andra åkommor som produkten sägs behandla är sväljsvårigheter efter en stroke, diafragmabråck och sömnapné. Munhanteln sägs fungera genom att den tränar svalget, vilket ska behandla grundorsaken till problemen, enligt MYoroface, som ligger bakom e-handeln där produkten säljs. 

- Det är en efterlängtad metod som stärker muskulatur som inte går att nå med egen vilja. Genom träning med IQoro aktiveras muskler från ansikte, munhåla, svalg och matstrupe ner till diafragma och magsäck, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Ska rekrytera en handfull nya medarbetare

Företaget har som en följd av den kraftiga tillväxten nu växt så pass att de kommer att behöva rekrytera fem eller sex nya medarbetare innan årsskiftet. Dessutom är målet att företaget innan årets slut ska lyckas nå 11 miljoner i omsättning, alltså tre gånger så mycket som de omsatte under 2017. Även en ökad lönsamhet står på agendan.

- Det är en spännande tid där vi lägger grunden för att det ska vara möjligt att nå våra högt ställda mål. Till exempel vill vi öppna upp vår e-handel mot ännu fler länder, avslutar Ylvali Gerling.

IQoro säljs hos MYoroface i två varianter, en för barn och en för vuxna. Priset är 1500 kronor styck, oavsett vilken variant kunden väljer.

Annons