Annons

De slås ihop för att driva online-trafik offline Kristine Westrheim Lium, Hanna Hansson och Malin Jensen

De slås ihop för att driva online-trafik offline

2019-06-12 09:32

Fyra webbutiker, en satsning.

Hur man matchar krukor, väskremmar, grafiska tryck och självhäftande fronter till Ikeamöbler vet säkerligen de fyra entreprenörerna Hanna Hansson, Kristine Westrheim Lium, Malin Jensen och Anna Curtius.

Fyra webbutiker; RetachStickyfrontPlantedli och Annacurtius har slagit ihop sina krafter och öppnat en gemensam pop up-butik i Stockholm. Den tillfälliga butiken kommer att hållas öppen fram till söndag den här veckan, och lockar besökarna med olika evenemang som bindning av midsommarkransar och morgonyoga. 

– När man säljer sina produkter online är en pop-up en legitimitetsskapare eftersom den potentiella kunden får en möjlighet att klämma och känna på produkterna, säger Kristine Westrheim Lium, Retach grundare, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön

Pop up-butiker har på senare tid blivit ett ganska populärt sätt att träffa och lära känna sina kunder på. Men att slå ihop fyra helt skilda e-handelsbolag för att göra den här typen av marknadsföringssatsning är däremot inte så vanligt. 

Annons
Annons
– Det är väldigt kul att få träffa kunderna, det kan man annars sakna när man driver e-handel, säger Malin Jensen, grundare av Stickyfront. 

Hanna Hansson som driver Plantedli instämmer och tillägger:

– Och samma sak vad gäller kollegor, när man arbetar mycket ensam är det extra kul att få arbeta ihop och kunna bolla saker, både med varandra och med kunderna.

LÄS ÄVEN: Ny e-handel vill skingra dammet med unika krukor

De fyra aktörerna grundades i slutet av förra året och har som mål att tillsammans driva trafik till respektive e-handel. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta