De slås ihop för att driva online-trafik offline

Fyra webbutiker, en satsning.

Hur man matchar krukor, väskremmar, grafiska tryck och självhäftande fronter till Ikeamöbler vet säkerligen de fyra entreprenörerna Hanna Hansson, Kristine Westrheim Lium, Malin Jensen och Anna Curtius.

Fyra webbutiker; RetachStickyfrontPlantedli och Annacurtius har slagit ihop sina krafter och öppnat en gemensam pop up-butik i Stockholm. Den tillfälliga butiken kommer att hållas öppen fram till söndag den här veckan, och lockar besökarna med olika evenemang som bindning av midsommarkransar och morgonyoga. 

Annons

– När man säljer sina produkter online är en pop-up en legitimitetsskapare eftersom den potentiella kunden får en möjlighet att klämma och känna på produkterna, säger Kristine Westrheim Lium, Retach grundare, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön

Pop up-butiker har på senare tid blivit ett ganska populärt sätt att träffa och lära känna sina kunder på. Men att slå ihop fyra helt skilda e-handelsbolag för att göra den här typen av marknadsföringssatsning är däremot inte så vanligt. 

– Det är väldigt kul att få träffa kunderna, det kan man annars sakna när man driver e-handel, säger Malin Jensen, grundare av Stickyfront. 

Hanna Hansson som driver Plantedli instämmer och tillägger:

– Och samma sak vad gäller kollegor, när man arbetar mycket ensam är det extra kul att få arbeta ihop och kunna bolla saker, både med varandra och med kunderna.

LÄS ÄVEN: Ny e-handel vill skingra dammet med unika krukor

De fyra aktörerna grundades i slutet av förra året och har som mål att tillsammans driva trafik till respektive e-handel. 

Annons

Annons