Decathlon breddar utbudet på nätet med ny E-handel

Efter två år med en tillfällig e-handelslösning hos Tictail flyttar Decathlon.se nu över sin e-handel till en intern plattform.

Den franska sportkedjan Decathlon har sedan sin svenska nätlansering använt sig av en temporär lösning från Tictail. Något som inte fungerat helt optimalt och Decathlon har därför endast kunnat erbjuda ett begränsat urval av sitt globala sortiment.

Tanken var att man skulle lansera en egen e-handelslösning under andra halvan av 2014  men det har tagit lite längre tid än så. Nu är det dock dags och Decathlon.se flyttar därmed över sin e-handel till en intern plattform

Annons

Hela internationella sortimentet

I samband med detta passar sportkedjan också på att ge sajten ett helt nytt utseende, samt utöka sitt sortiment. De svenska nätkunderna får därmed tillgång till kedjans hela internationella sortiment med 40 000 artiklar inom mer än 70 olika sporter.

Decathlon har storslagna planer för sin e-handel och den ska enligt företaget vara en viktig del i deras multikanalsatsning.

 

Annons