DesignOnline satsar fysiskt, öppnar första butiken i år

Nätbutiken DesignOnline letar lämpliga städer, både i Sverige och utomlands, för sin kommande multikanalsatsning.

Royal Design expanderar för fullt i den fysiska världen, men man är inte den enda designbutiken på nätet som går i de planerna. DesignOnline, som sålt online i mer än tio år, planerar nu också att ta steget offline.

Var och när är ännu inte bestämt men arbetet med att hitta lämpliga städer, i Sverige och internationellt, är redan igång.

Annons

– Vi räknar med att den första butiken kommer att öppnas under 2015 för att sedan följas av flera under de kommande åren, säger Jörgen Bödmar, VD och grundare av Designonline.se.

Ett naturligt steg

DesignOnline har under det senaste året sett en fin tillväxt och siktar i år på en omsättning runt 180 miljoner kronor. Något som bland annat ska ske med hjälp av satsningen på egna varumärken och snart även fysiska butiker.

– Skandinavisk design och inredningsprodukter är populärare än någonsin och vi ser en stark internationell tillväxt framför oss under många år. Mot bakgrund av det ser vi det naturligt att nu ge våra kunder både i Sverige och utomlands en möjlighet att handla inredning i högt profilerade butiker i utvalda städer runt om i världen, säger Jörgen Bödmar.

Annons