Designonline Black Week-ökade med 270% – redo för tuff helg

"Här är det full fart".

Med 15-70 procents Black Friday-rabatt på hela sortimentet kommer det knappast som någon överraskning att Designonline har fullt upp i dag. Företaget har dessutom satsat stort under hela Black Week, vilket man såg effekt av redan i början av veckan.

- Black Week, måndag-torsdag har varit en succé! Vi har växt med mer än 270 procent jämfört med föregående år. De fyra första dagarna på veckan så sålde vi lika mycket som vi sålde för under måndag-lördag förra året. Så här är det full fart, rapporterar Designonlines vd Bank Bergström.

Annons
Annons

Samma leveranskvalité som annars

Företagets anställda, som i lugnet före dagens storm hann med att ta gruppbilden ovan, har enligt Bank Bergström levererat på topp hela veckan.

- Det som vi är extra stolta över är att vi under hela veckan har lyckats hålla samma leveranskvalité som under resten av året, och dessutom så får alla våra kunder svar inom 24 timmar från det att de hör av sig till kundservice.

Full fart på Designonlines lager i dag

"Har förberett oss väl"

Designonline är nu redo för en riktigt hektisk final under resten av fredagen samt lördagen och söndagen. Men förhoppningsvis ska allt gå vägen även då.

- Visst kommer det att bli tufft att bibehålla samma höga kvalité med den kraftiga försäljningsökning vi räknar med under veckoslutet, men vi har förberett oss väl och är laddade inför utmaningen att fortsatt jobba för att ha branschens nöjdaste kunder, avslutar Bank Bergström.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!