Detaljhandelsjätte låter nätkunder betala i butiken

Den amerikanska butikskedjan Kmart introducerar en "Pay in Store”-modell för sina amerikanska nätkunder. Med det nya betalsättet kan kunden reservera sina inköp på nätet, för att sedan betala i någon av kedjans fysiska butiker.

Nu följer den Sears-ägda butikskedjan Kmart i Toys R Us och Walmarts fotspår, och gör det möjligt för sina nätkunder att betala och hämta ut sina nätinköp i butikerna.

Med den nya modellen som Kmart döpt till ”Pay in Store” vill butikskedjan locka till sig de kunder som inte känner sig bekväma med att betala via nätet, eller de som inte har något kort eller ens ett bankkonto.

Annons

”Pay in Store” kommer att finnas med som ett av betalalternativen på nätet, och efter att kunden lagt sin beställning är varorna reserverade i butiken i 48 timmar.

Näthandel för alla

Kmart skickar vid en beställning ut en bekräftelse via e-post till kunden som tar med den till butiken och betalar med kontanter, check, kredit- eller betalkort. Det ska även vara möjligt att betala med ”Pay in Store loyalty points”.

Kunden kan sedan välja om de vill ta sina varor med sig hem direkt eller få dem hemlevererade.

– Med Pay in Store erbjuder vi fler valmöjligheter och gör näthandel möjligt för en stor del av den amerikanska befolkningen som vill ha bekvämligheten med shopping på nätet, men som inte har ett kreditkort. Eller till de som inte vill lämna ut sina kortuppgifter på nätet, säger Imran Jooma, vice vd för Sears.

Källa: Internet Retailer

Annons