Digitala önskelistan Wish lanserar ny marknadsplats

Wish, den digitala önskelistan, tar ytterligare ett steg in i e-handelsvärlden. Nyligen blev det möjligt för e-handlare att lägga upp sina produkter i appen. Nu har man även gjort så att deras användare kan handla av varandra med den nya marknadsplatsen, Wish Closet.

Livsstils-appen Wish var till en början ett ställe där användare kunde skapa sina egna digitala önskelistor. Både för sin egen skull, men även så att familj och vänner kan få lite extrahjälp när det är dags att köpa presenter.

För inte så länge sedan gjorde man det även möjligt för e-handlare att lägga upp sina produkter i appen, och nyligen lanserade man en uppdatering som gör att den listar ut vad användaren vill ha, innan de ens har en aning om det själva.

Annons

Nu har man adderat ytterligare en e-handelsrelaterad funktion som gör det möjligt för användarna att handla av varandra, Wish Closet.

Matchar användare och återförsäljare

Den nya marknadsplatsen ska göra hela processen så enkel som möjligt. Allt användaren behöver göra är att knäppa en bild, skriva en kort beskrivning och lägga upp det till försäljning. Wish skickar sedan ut en fraktsedel till säljaren, sköter transaktionen och behåller 20 procent av försäljningssumman i provision.

Den nya marknadsplatsen är det senaste tillskottet och kommer att även göra det möjligt för de återförsäljare som använder sig av appen och sajten att synas lite extra. Deras produkter kommer nämligen att matchas med de saker som användarna lägger upp till försäljning. Och givetvis funkar det likadant åt andra hållet.

– Det unika med Wish Closet är att användarna och konsumenterna behandlas precis som återförsäljarna på plattformen. Det betyder att deras produkter kommer att matchas med de användare som troligtvis kommer att vara intresserade av och köpa deras begagnade saker, säger Peter Szulczewski, VD och medgrundare av Wish.

Källa: Internet Retailer

Annons