Annons

Digitala önskelistan Wish lanserar ny marknadsplats

Digitala önskelistan Wish lanserar ny marknadsplats

2013-07-31 11:34

Wish, den digitala önskelistan, tar ytterligare ett steg in i e-handelsvärlden. Nyligen blev det möjligt för e-handlare att lägga upp sina produkter i appen. Nu har man även gjort så att deras användare kan handla av varandra med den nya marknadsplatsen, Wish Closet.

Livsstils-appen Wish var till en början ett ställe där användare kunde skapa sina egna digitala önskelistor. Både för sin egen skull, men även så att familj och vänner kan få lite extrahjälp när det är dags att köpa presenter.

För inte så länge sedan gjorde man det även möjligt för e-handlare att lägga upp sina produkter i appen, och nyligen lanserade man en uppdatering som gör att den listar ut vad användaren vill ha, innan de ens har en aning om det själva.

Nu har man adderat ytterligare en e-handelsrelaterad funktion som gör det möjligt för användarna att handla av varandra, Wish Closet.

Matchar användare och återförsäljare

Den nya marknadsplatsen ska göra hela processen så enkel som möjligt. Allt användaren behöver göra är att knäppa en bild, skriva en kort beskrivning och lägga upp det till försäljning. Wish skickar sedan ut en fraktsedel till säljaren, sköter transaktionen och behåller 20 procent av försäljningssumman i provision.

Den nya marknadsplatsen är det senaste tillskottet och kommer att även göra det möjligt för de återförsäljare som använder sig av appen och sajten att synas lite extra. Deras produkter kommer nämligen att matchas med de saker som användarna lägger upp till försäljning. Och givetvis funkar det likadant åt andra hållet.
– Det unika med Wish Closet är att användarna och konsumenterna behandlas precis som återförsäljarna på plattformen. Det betyder att deras produkter kommer att matchas med de användare som troligtvis kommer att vara intresserade av och köpa deras begagnade saker, säger Peter Szulczewski, VD och medgrundare av Wish.

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Annons
Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta