Annons

DinTårta köpte konkurrenten - teamar upp med miljardbolag ALEXANDER WEINZETL OCH HENRIK SVENSSON

DinTårta köpte konkurrenten - teamar upp med miljardbolag

2018-03-16 07:00

Tar in storinvestering.

Med bas i tyska Köln och domänen DeineTorte.de, började Henrik Svensson och Alexander Weinzetl år 2006 att skicka ut tårtor med tryckta bilder på. Sedan dess har företaget expanderat sin e-handel till totalt fem länder och anställt över 60 personer. I Sverige har företaget namnet DinTårta.se.

LÄS ÄVEN: E-handlaren som skickar flera hundra tårtor om dagen

Det har gått ett tag sedan DinTårta delade med sig av några nyheter till den svenska marknaden, men nu är det saker på gång. För snart ett år sedan köpte DinTårta upp sin svenska konkurrent SkickaTårta.se, och nu har det blivit dags för fortsatt expansion på företagets befintliga marknader - som utöver Sverige och Tyskland, består av Frankrike, Nederländerna och Polen.

Köpte upp 49 procent av bolaget

Till sin hjälp i expansionen har Henrik Svensson och Alexander Weinzetl ingen mindre än livsmedelgiganten Dr. Oetker, som har köpt 49 procent av InterNestor, som Svenssons och Weinzetls företag heter.

Annons
Annons
- Med Dr. Oetker är vi glada att ha en välrenommerad partner vid vår sida. Kombinationen av dem som ett stort familjeföretag och oss som en start-up, ger oss en perfekt grund för att kunna nå våra fortsatta mål. Det vi vill uppnå är tillväxt, en bred kännedom om varumärket och internationell expansion, säger Alexander Wenzetl, vd på InterNestor, i en kommentar.

Dr. Oetker beskriver i ett pressmeddelande sin nya tårtpartner som ett starkt komplement till bolagets befintliga verksamhet. Koncernen Dr. Oetker hade förra året en omsättning på 11 miljarder euro.

Parterna har kommit överens om att inte avslöja köpesumman. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta