Djurbutik byter namn och inför foderprenumeration

Foderprenumeration är det nya svarta. Senast i raden är VetZoo som nyligen bytt namn från Djurhälsobutiken.se. I samband med namnbytet passar man även på att lansera en ny nätbutik där man erbjuder veterinärhjälp.

Att Djurhälsobutiken.se byter namn till VetZoo är för bland annat för att tydliggöra att man nu även säljer samma produkter som traditionella veterinärkliniker och zoobutiker. I samband med namnbytet lanserar VetZoo också en helt ny nätbutik med nya funktioner som gör det ännu enklare för Sveriges alla husdjursägare att beställa foder och tillbehör.

- Fram till idag har våra hemleveranser varit väldigt populära då våra kunder över hela Sverige slipper bära på tunga fodersäckar i onödan, de behöver inte ens vara hemma när fodret levereras. Det känns därför naturligt att bygga vidare på detta koncept och därför lanserar vi nu prenumerationer på foder, säger Lars Martin Norviit, VD för VetZoo.

Annons

Inte bara för hund

Hemleverans av foder har blivit allt mer populärt sista tiden och antalet aktörer som erbjuder prenumerationer ökar. Bland annat har nätbutiken Pongo.se börjat med prenumeration på hundfoder för några veckor sedan.

VetZoo däremot är inte bara inriktade på hundar utan säljer produkter för hund, katt, häst, gnagare och kanin. Man har inga fysiska butiker och därför satsar man också hårt på en ny tjänst där kunder kan ställa frågor om produkterna och dess användning, både före och efter köp.

- 2013 kommer att bli ett spännande år för oss, säger Lars Martin, vi har jobbat hårt under en lång tid med att bygga vår nya butik, rekrytera personal och bredda sortimentet. Detta i kombination med kostnadsfri produktrådgivning och smarta prenumerationer direkt hem till våra kunder är jag säker på att vi har ett riktigt starkt koncept som kommer göra vardagen ännu enklare för Sveriges alla djurägare.

 

Källa: Press

Annons