Dubblar sin omsättning och flyttar sitt lager – igen

Hennes e-handel har gått från hobbyprojekt till miljonomsättning.

Nätbutiken Myperfectday.se har sedan start bara vuxit och dubblat sin omsättning för varje år. Pauline Grindvall, som driver företaget, berättar att de återigen ska flytta sitt lager - för fjärde gången på fem år.

Under hösten skrev företaget på ett nytt hyresavtal till en nästan 1000 kvadratmeter stor, helt nyrenoverad lokal. Det är enligt Pauline Grindvall, dera största satsning hittills. Den nya lokalen består av en lageryta, kontorsdel och ett showroom. Målet är att de nya utrymmena ska möjliggöra och underlätta för företaget att växa och utvecklas vidare inom olika affärsområden de kommande åren. Flytten till den nya lokalen är planerad i slutet av januari.

Annons

Vi har flyttat många gånger nu då vi växt ur befintliga lokaler, tagit höjd för en ny större lokal och sedan ändå växt ur den. Något jag tror många e-handlare känner igen sig i. Problemet är väl att man aldrig riktigt vet när man ”slagit i taket” försäljningsmässigt, men denna gången har vi verkligen vågat satsa ordentligt och kommer nu till och med att ha utrymme för att växa med fler affärsområden, berättar grundaren Pauline Grindvall för Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: My Perfect Day når 10 miljoner

"Vi vågade vara nischade"

Företaget är i dag inne på sitt sjätte verksamhetsår och har nästintill dubblat sin omsättning för varje år som gått hittills, berättar Pauline. Förra året omsatte My Perfect Day 9 miljoner kronor och för 2018 ska företagets omsättning landa på nära 16 miljoner kronor när året är summerat och klart.

LÄS ÄVEN: Från hobby till miljoner när kunderna fick en perfekt dag

Anledningen till att vi ökat så pass mycket och att vi fortsatt öka år efter år tror jag beror på att vi vågade vara nischade inom en redan nischad bransch. Men också att vi sedan dag 1 hållit hårt i att paketera vårt erbjudande för att snarare sälja en känsla än enskilda produkter, säger Pauline Grindvall.

Planerar kundkvällar, aktiviteter och events

Under 2018 har de även lagt mycket fokus på företagets organisation, samt rekryterat en platschef och en marknadsassistent. Totalt är de nu 7 personer på företaget och Pauline berättar att de planerar att utöka teamet ytterligare till 10 personer under kommande högsäsong. Fler medarbetare har gett Pauline Grindvall en del avlastning och frigjort tid som hon vill lägga på affärsutvecklingen framåt.

I och med att vi nu får en butiks- och showroomyta i vår nya lokal, kommer vi även kunna möjliggöra för kunder att komma och handla direkt hos oss, men det blir även en yta för kundkväll, aktiviteter och events, berättar Pauline.

Pauline berättar att ett av deras fokus har varit lansering i andra länder. Framåt hoppas de på fortsatt tillväxt i bolaget på befintlig marknad, men också inom B2B-försäljning. Under 2019 ska de även satsa mycket på att producera eget content i olika former och fortsätta bygga sin plattform med inspiration, recept och idéer för att "sätta guldkant på festliga tillfällen".

Annons

Annons