E-butik och Nordisk E-handel går in som delägare i Fyndiq AB

I förra veckan slog Fyndiq upp dörrarna till det som de vill ska bli nätets motsvarighet till Gekås i Ullared och de presenterar nu esset de haft i rockärmen hela tiden.

-Idag kan vem som helst, när som helst och till i stort sett ingen kostnad starta en webbshop. Detta har skapat en mycket snabbt växande marknad. Baksidan med denna tillväxt är att konkurrensen blir benhård om konsumenterna. Det blir svårare att nå ut och många webbshoppar får problem med osålda varor, säger Dinesh Nayar, VD för Fyndiq.

Annons

Med Fyndiq får den enskilda e-handlaren en ny säljkanal genom detta fyndvaruhus på nätet. Här kan e-handlare lägga upp sina restlagerprodukter samtidigt som konsumenter erbjuds nya produkter till fyndpriser.

– Vi är som Ullared fast på nätet. Man kan säga att vi samlar alla webbshoppars fyndlådor på en och samma plats, förklarar Dinesh Nayar.

Företaget har lyckats få till en spännande ägarstruktur med två av Sveriges ledande webbshopsleverantörer, E-butik.se genom grundarna Tim och Tom Svensson och Nordisk E-handel, genom Runar Wahlgren. Utöver dessa investerar även Tradedoubler‐profilen Carl Johan Grandinson som numera driver mediabyrån Bark Stockholm (tidigare Tre Kronor Media).

-Vår ägarsammansättning känns perfekt för företaget där vi får en mix av personer med bakgrund inom både e-handel och marknadsföring, som stöd till den entreprenörsdrivna ledningen i företaget. Att vi dessutom från dag ett har en direkt API-koppling mot ca 2200 e-handlare ger oss en bra bas att utgå ifrån, menar Dinesh Nayar.

Kika på Fyndiq själv här: http://www.fyndiq.se/

Annons