Annons

E-handel Skånska Byggvarors största försäljningskanal

E-handel Skånska Byggvarors största försäljningskanal

2010-06-29 23:02

Skånska Byggvaror satsade tidigt på e-handel och redan 1998 hade företaget premiär för försäljning via webben. Sedan dess har trafiken till hemsidan stadigt ökat och under våren har e-handeln på skånskabyggvaror.se passerat traditionella försäljningskanalerna som postorder och telefon i storlek, skriver Skånska Byggvaror i ett pressmeddelande.

- Under våren har vi upplevt ett trendbrott när det gäller e-handeln och idag svarar webben för cirka 53 procent i snitt av vår totala försäljning. Det innebär att mer än vartannat köp idag görs via vår hemsida, säger Tina Dalemo, marknadschef på Skånska Byggvaror.

För Skånska Byggvaror är webben ett centralt nav i företagets fortsatta utveckling och expansion. 2009 gjorde företaget sitt bästa år någonsin omsättningsmässigt med en omsättning på 365 miljoner kronor, trots finanskris och lågkonjunktur.

En av förklaringarna till den ökade försäljningen är den medvetna satsningen på att visa kunderna möjligheterna och fördelarna med att handla på nätet.

Annons
Annons

Dan Nilsson

Analytiker

Jag analyserar och jobbar med våra datatjänster Ehandelsindex och Ehandel.se Analytics. Transparens: delägare i Fyndiq AB, Contentor AB, Tonerlagret AB, E-commerce Park of Sweden AB och grundare på Ehandel.se

Martin Nilsson
2010-06-30 12:44

Och trots det så bombarderar de sina kunder med en massa pappers-spam. De är dessutom väldigt dåliga på kudsegmentering, jag som bor i lägenhet och har köpt garderobsdörrar för tre år sedan får massor med erbjudanden om uterum och nya fönster.

Att sälja på nätet handlar om att vara smart. Det är man inte när man tröttar ut kunderna med en bombmatta av olika "fantasiska erbjudanden" till ett pris vi aldrig tror återkommer.

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta