SPONSRAD ARTIKEL FRÅN Sitesmart
E-handel med uppsökande showroom när salminghockey växlar upp

E-handel med uppsökande showroom när salminghockey växlar upp

2018-03-19 13:00

Varumärket som bär samma namn som den levande hockeylegenden fortsätter sin expansion globalt med ny e-handelssatsning.

Salming är hängivna att utveckla Hockey produkter som står ut, att våga gå sin egen väg och ”stretcha” på både design och teknik. Det är från den innovationskraften de kan lyfta sina produkter till nästa nivå. De kallar det NXT - "next generation". Deras närvaro på Internet tar nu samma väg in i framtiden med satsning på konsument och avtals styrd e-handel mot föreningsliv och hockeyklubbar - vi kallar det E-business NXT.

Uppsökande showroom

På det lokala planet (med start i Sverige) införs nu ett nytt grepp med uppsökande showroom. Idrottsföreningar erbjuds besök på orten med möjlighet att se och känna på utrustningen i verkligheten samt att teckna fördelaktiga avtal för sina medlemmar. Inloggade på salminghockey.com kan föreningsmedlemmarna sedan ta del av aktuella kampanjer, rabatter och erbjudanden.

“Vi tror att vårt uppsökande koncept är en viktig del i framtida handel. Att förenkla för kunden är en stor del i denna satsning då vi tar över föreningens administration gällande inköp av kläder och utrustning. Medlemmar kan dessutom kompletterings beställa utrustning och kläder med personligt tryck under hela året”, säger Salming Hockeys projektledare för e-handel Peter Billfeldt.
"Vi ser verkligen fram emot att träffa våra kunder fysiskt och att bygga en mer personlig kontakt än vad som erbjuds vid mässor och andra liknande event”, fortsätter han och tillägger: “Vi är mycket nöjda med flexibiliteten i vår e-handel, ja med hela systemet förresten. Publiceringsverktyget, där vi mycket enkelt skapar landningssidor med aktuella erbjudanden för anslutna föreningar är en avgörande faktor i satsningen”.

Vikten av en strategisk partner man kan lita på

Valet av e-handelsplattform sker idag ofta utifrån ett antal behov och krav som skall tillgodoses av plattformens förmåga. Dessa behov består troligt av en lång lista av funktionskrav. Det blir allt som oftast en fråga om utveckling inom olika funktionella områden som ett företag kräver för att kunna driva sin e-handel.
Företaget SiteSmart har valt en annan väg. Genom att bygga sin plattform på ett sätt där såväl självinitierad som beställd utvecklingsinsats integreras med kärnan i plattformen blir allt lätt tillgänglig för andra kunder. Möjligheterna att ha en mer avtalsstyrd e-handel innebär inget problem eller extrema utvecklingskostnader, bara enkla inställningar och kunskap.

“Vi och e-handelsplattformen SiteSmart utvecklas tillsammans med våra kunder. Erfarenhet och kunskap delas med varandra. På så sätt håller vi kostnader nere och kan ändå erbjuda e-handelssidor som ligger i framkant”, säger Per Andersson, SiteSmart.
“Vi har god kontakt med projektledare, designers och utvecklare av vår e-handelsplattform.  Att välja en partner med samma tankesätt som vi “NXT” var viktigt och det känns som vi hittat en stark partner i SiteSmart. Att vi nu även ges möjlighet att få ansikten på våra kunder när vi är ute hos föreningar är något vi ser fram emot. Inget man är bortskämd med som e-handlare”, avslutar Salmings Peter Billfeldt.
“Vi på SiteSmart är väldigt glada över att Salminghockey.com valde oss som partner i sin nya satsning på e-handel. För oss är det här ett mycket spännande projekt där vi får vara med och ta ansvar genom hela resan fram till den färdiga webbsidan”, avslutar Per Andersson.

Vi pratar gärna mer om lösningar som underlättar för dig som e-handlare. Du träffar oss på E-Commerce mässan Kista Stockholm 18-19 april detta år.

Har ni frågor redan nu är det bara att kontakta oss. Vi delar gärna vår kunskap både om att hitta rätt e-handelsplattform, e-handelsstrategi, SEO eller marketing automation.

SiteSmart
Smartast E-Handel vinner kunden.
Kontakt:
Per Andersson 
076-76 76 105
pelle@sitesmart.se 

 

 

 




 

 

Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta