Annons

E-handel på Webbdagarna

E-handel på Webbdagarna

2012-03-26 11:18

Efter förra veckans Emeet tog Webbdagarna plats i Stockholm och där diskuterades det mesta inom webb. E-handel som är en stor del av webben, för oss i alla fall, behandlades även på detta evenemang.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge var bland andra på plats och berättade hur de uppehållit en tillväxt på 100 procent flera år i rad. Förra året skall dock ha varit ett mellanår och de ska tillbaka till 100 procent tillväxt under 2012. Richards föreläsning var populär ibland de twittrande deltagarna som alla verkade finna den mycket spännande. Tydligen gör företaget två ansiktslyftningar varje år för att inte stagnera. Internetworld skriver följande i sin artikel om föredraget:

"Essensen är att det inte går att lura någon att köpa dåliga produkter om man vill vara framgångsrik i längden. Det innebär ett konstant produktfokus, snygg design på kläderna, sajten ska ständigt förbättras, proffsiga modeller ska användas, nya betallösningar läggas till, ständigt förbättrad kundservice samt att försöka få till snabbare leveranser."

En annan e-handlare som dök upp på Webbdagarna var Holstee. Bakom denna nätbutik står David och Michael Radparvar som försöker sig på nya metoder i e-handelns värld. De startade t.ex. sin nätbutik med hjälp av ett manifest som de spred via nätet. Ni kan läsa mer om deras annorlunda metoder i denna artikel.

Ett annat mycket populärt föredrag under webbdagarna, och även under Emeet, drogs av Johan Ekman ifrån företaget Conversionista. Det ska ha lidit av en del teknikstrul men några punkter är samlade här. Det bjöds även på tips gällande e-postmarknadsföring där Evelina Ander och e-handelsprofilen Sarah Wittbom stod för expertisen. Vill ni läsa mer om Webbdagarna tar ni er till Internetworlds hemsida.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

mkse.com
2012-04-05 14:32

Jag surrade om CMS vs. e-handel kombinationer/kontraster och collab' på CMS- och webbstrategi-spåren också! Heavy stuff väntas: http://prezi.com/nz_5gcw9k6py/webbdagarna-233-2012/?auth_key=b5e8668f4df886e4fe93702d3ee2746897d40242 (se runt slide #30)

Annons
Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius startar ny <nobr>e-handel</nobr>

Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius startar ny e-handel

"Ett internationellt projekt på sikt".

Annons
Annons
Han lämnar H&M för att bli Pulsens nya VD

Han lämnar H&M för att bli Pulsens nya VD

Mikael Vikman får toppjobb hos e-handelsleverantören.

Danmark har EU:s dyraste porto - Sverige under genomsnittet

Danmark har EU:s dyraste porto - Sverige under genomsnittet

"Kostnaden för att skicka brev och små paket är så groteskt höga".

PTS:

PTS: "Återstår en hel del arbete för postoperatörerna"

PostNords rapport visade på tydlig förbättring i både leverans och kundnöjdhet, men Post- och telestyrelsen har en annan åsikt.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kontroversiell <nobr>e-handlare</nobr> har startat upplevelsecentrum

Kontroversiell e-handlare har startat upplevelsecentrum

"Jättebra respons från hela Malmö".

Coca-Colas VD talar ut i media:

Coca-Colas VD talar ut i media: "E-handeln är ett problem"

Först hälsotrenden och nu e-handeln - Coca Cola har det inte lätt.

Vad andra <nobr>e-handlare</nobr> kan lära av nätbokhandelns uppgång och fall

Krönika: Vad andra e-handlare kan lära av nätbokhandelns uppgång och fall

Boktuggs chefredaktör om risken att bli utbytt om du inte följer med i utvecklingen.

Annons
Annons
Daniel Wellington fälls för mjölkbondes klockreklam

Daniel Wellington fälls för mjölkbondes klockreklam

Att tagga inlägget med #samarbete räckte inte.

Fröer på nätet - trenden som växer så det knakar

Helgläsning: Fröer på nätet - trenden som växer så det knakar

Branschen både sår och skördar ständigt nya miljoner.

<nobr>E-handelskonferensen</nobr> som satsar allt på upplevelsen

E-handelskonferensen som satsar allt på upplevelsen

Häng med när Ehandel.se besökte Världens Farligaste Möte.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Cowab AB söker:

E-commerce Manager

BRL Electronics söker:

Content Coordinator - Norge

Man of a Kind söker:

Digital Marketer (Social Commerce)

Jollyroom AB söker:

Inköpare Leksaker

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem