Annons

E-handel på Webbdagarna

E-handel på Webbdagarna

2012-03-26 11:18

Efter förra veckans Emeet tog Webbdagarna plats i Stockholm och där diskuterades det mesta inom webb. E-handel som är en stor del av webben, för oss i alla fall, behandlades även på detta evenemang.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge var bland andra på plats och berättade hur de uppehållit en tillväxt på 100 procent flera år i rad. Förra året skall dock ha varit ett mellanår och de ska tillbaka till 100 procent tillväxt under 2012. Richards föreläsning var populär ibland de twittrande deltagarna som alla verkade finna den mycket spännande. Tydligen gör företaget två ansiktslyftningar varje år för att inte stagnera. Internetworld skriver följande i sin artikel om föredraget:

"Essensen är att det inte går att lura någon att köpa dåliga produkter om man vill vara framgångsrik i längden. Det innebär ett konstant produktfokus, snygg design på kläderna, sajten ska ständigt förbättras, proffsiga modeller ska användas, nya betallösningar läggas till, ständigt förbättrad kundservice samt att försöka få till snabbare leveranser."

En annan e-handlare som dök upp på Webbdagarna var Holstee. Bakom denna nätbutik står David och Michael Radparvar som försöker sig på nya metoder i e-handelns värld. De startade t.ex. sin nätbutik med hjälp av ett manifest som de spred via nätet. Ni kan läsa mer om deras annorlunda metoder i denna artikel.

Ett annat mycket populärt föredrag under webbdagarna, och även under Emeet, drogs av Johan Ekman ifrån företaget Conversionista. Det ska ha lidit av en del teknikstrul men några punkter är samlade här. Det bjöds även på tips gällande e-postmarknadsföring där Evelina Ander och e-handelsprofilen Sarah Wittbom stod för expertisen. Vill ni läsa mer om Webbdagarna tar ni er till Internetworlds hemsida.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

mkse.com
2012-04-05 14:32

Jag surrade om CMS vs. e-handel kombinationer/kontraster och collab' på CMS- och webbstrategi-spåren också! Heavy stuff väntas: http://prezi.com/nz_5gcw9k6py/webbdagarna-233-2012/?auth_key=b5e8668f4df886e4fe93702d3ee2746897d40242 (se runt slide #30)

Annons
Boxpionjär på nedgång - andra varselomgången i år

Boxpionjär på nedgång - andra varselomgången i år

Skönhetsföretaget Birchbox har avskedat totalt 80 personer sedan januari.

Annons
Annons
Shopping med kameran när Pinterest e-handelssatsar

Shopping med kameran när Pinterest e-handelssatsar

Den digitala anslagstavlan, som har drygt 100 miljoner användare, rullar ut sin köpknapp på webben och lanserar en virtuell kundvagn.

Klarna ger kunderna mer kontroll över fakturan

Klarna ger kunderna mer kontroll över fakturan

Betalbolaget låter nu kunderna frysa fakturan.

Nordicink lägger vantarna på ytterligare en konkurrent

Nordicink lägger vantarna på ytterligare en konkurrent

Efter elva år väljer ägarna till Handyink att lämna över stafettpinnen till branschkollegan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

Fraktskola: UPS medarbetare hålls i koppel på hal is

UPS säkerhetsutbildning för förare har expanderat från USA till Europa.

Digital vårdcentral ska avlasta Hallands akutsjukvård

Region Halland har inlett ett tillfälligt samarbete med den digitala vårdcentralen Min Doktor, något man hoppas ska avlasta akuten under sommaren.

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem