Annons

E-handel på Webbdagarna

E-handel på Webbdagarna

2012-03-26 11:18

Efter förra veckans Emeet tog Webbdagarna plats i Stockholm och där diskuterades det mesta inom webb. E-handel som är en stor del av webben, för oss i alla fall, behandlades även på detta evenemang.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge var bland andra på plats och berättade hur de uppehållit en tillväxt på 100 procent flera år i rad. Förra året skall dock ha varit ett mellanår och de ska tillbaka till 100 procent tillväxt under 2012. Richards föreläsning var populär ibland de twittrande deltagarna som alla verkade finna den mycket spännande. Tydligen gör företaget två ansiktslyftningar varje år för att inte stagnera. Internetworld skriver följande i sin artikel om föredraget:

"Essensen är att det inte går att lura någon att köpa dåliga produkter om man vill vara framgångsrik i längden. Det innebär ett konstant produktfokus, snygg design på kläderna, sajten ska ständigt förbättras, proffsiga modeller ska användas, nya betallösningar läggas till, ständigt förbättrad kundservice samt att försöka få till snabbare leveranser."

En annan e-handlare som dök upp på Webbdagarna var Holstee. Bakom denna nätbutik står David och Michael Radparvar som försöker sig på nya metoder i e-handelns värld. De startade t.ex. sin nätbutik med hjälp av ett manifest som de spred via nätet. Ni kan läsa mer om deras annorlunda metoder i denna artikel.

Ett annat mycket populärt föredrag under webbdagarna, och även under Emeet, drogs av Johan Ekman ifrån företaget Conversionista. Det ska ha lidit av en del teknikstrul men några punkter är samlade här. Det bjöds även på tips gällande e-postmarknadsföring där Evelina Ander och e-handelsprofilen Sarah Wittbom stod för expertisen. Vill ni läsa mer om Webbdagarna tar ni er till Internetworlds hemsida.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

mkse.com
2012-04-05 14:32

Jag surrade om CMS vs. e-handel kombinationer/kontraster och collab' på CMS- och webbstrategi-spåren också! Heavy stuff väntas: http://prezi.com/nz_5gcw9k6py/webbdagarna-233-2012/?auth_key=b5e8668f4df886e4fe93702d3ee2746897d40242 (se runt slide #30)

Annons
Tonerlagret drog in 11 miljoner på utdöende produkter

Tonerlagret drog in 11 miljoner på utdöende produkter

Tonerlagrets nya VD ser en framtid med minskad toner och ökad breddning.

Annons
Annons
Luckan på nätet som ska rädda cityhandeln från kollaps

Luckan på nätet som ska rädda cityhandeln från kollaps

Helsingborg och Lund har fått en ny e-handelstjänst som på sikt ska erbjuda leverans från städernas butiker direkt hem till kunderna.

E-handlare kan få betala dyrt med ny EU-lag

Den nya dataskyddsförordningen som kommer att gälla för alla EU:s medlemsländer innebär att företag måste kunna garantera integritetsskydd för kunderna på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon utökar flottan med nya flygplan

E-handelsjätten har tecknat ett nytt avtal med Atlas Air Worldwide som innebär att man kommer att leasa ytterligare 20 fraktflygplan.

1
Alibabas årliga försäljning toppade hela USA:s <nobr>e-handel</nobr>

Alibabas årliga försäljning toppade hela USA:s e-handel

Den kinesiska e-handelsjätten slår nya rekord och ökade omsättningen med 39 procent under det fjärde kvartalet jämfört med året innan.

Snygga tandborstar ska minska användandet av plast

Snygga tandborstar ska minska användandet av plast

Tandborstogram erbjuder en prenumerationstjänst med tandborstar som ska göra en insats för miljön.

Annons
Annons
Nattbutik-grundaren vill kickstarta världens natthandel

Nattbutik-grundaren vill kickstarta världens natthandel

Efter att ha tvingats stänga Nattbutik.se, världens första nattöppna kiosk på nätet, är grundaren Daniel Parsan tillbaka med en större vision.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem