Annons

E-handel på Webbdagarna

E-handel på Webbdagarna

2012-03-26 11:18

Efter förra veckans Emeet tog Webbdagarna plats i Stockholm och där diskuterades det mesta inom webb. E-handel som är en stor del av webben, för oss i alla fall, behandlades även på detta evenemang.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge var bland andra på plats och berättade hur de uppehållit en tillväxt på 100 procent flera år i rad. Förra året skall dock ha varit ett mellanår och de ska tillbaka till 100 procent tillväxt under 2012. Richards föreläsning var populär ibland de twittrande deltagarna som alla verkade finna den mycket spännande. Tydligen gör företaget två ansiktslyftningar varje år för att inte stagnera. Internetworld skriver följande i sin artikel om föredraget:

"Essensen är att det inte går att lura någon att köpa dåliga produkter om man vill vara framgångsrik i längden. Det innebär ett konstant produktfokus, snygg design på kläderna, sajten ska ständigt förbättras, proffsiga modeller ska användas, nya betallösningar läggas till, ständigt förbättrad kundservice samt att försöka få till snabbare leveranser."

En annan e-handlare som dök upp på Webbdagarna var Holstee. Bakom denna nätbutik står David och Michael Radparvar som försöker sig på nya metoder i e-handelns värld. De startade t.ex. sin nätbutik med hjälp av ett manifest som de spred via nätet. Ni kan läsa mer om deras annorlunda metoder i denna artikel.

Ett annat mycket populärt föredrag under webbdagarna, och även under Emeet, drogs av Johan Ekman ifrån företaget Conversionista. Det ska ha lidit av en del teknikstrul men några punkter är samlade här. Det bjöds även på tips gällande e-postmarknadsföring där Evelina Ander och e-handelsprofilen Sarah Wittbom stod för expertisen. Vill ni läsa mer om Webbdagarna tar ni er till Internetworlds hemsida.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

mkse.com
2012-04-05 14:32

Jag surrade om CMS vs. e-handel kombinationer/kontraster och collab' på CMS- och webbstrategi-spåren också! Heavy stuff väntas: http://prezi.com/nz_5gcw9k6py/webbdagarna-233-2012/?auth_key=b5e8668f4df886e4fe93702d3ee2746897d40242 (se runt slide #30)

Annons
Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Apotea storsatsar på miljövänliga leveranser

Företaget klimatkompenserar nu alla hemleveranser till kunderna.

Annons
Annons

Konsumenterna älskar Swish - slår Google och Spotify

När svenskarna rankar de mest meningsfulla digitala varumärkena hamnar bankernas betaltjänst före både Google och Spotify.

E-handlare ska inspirera till skäggvård med butik i Umeå

Utbudet av skönhetsprodukter för män växer kraftigt just nu och nätbutiken Sliqhaq är en av aktörerna som rider på vågen.

My Bloody Box levererar efter kundens biologiska cykel

Ny prenumerationstjänst ska se till att kunden har mensskydd och andra intimprodukter när hon behöver det som mest.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Butikerna blir provrum när alla kanaler smälter samman

Konsumenter som endast handlar i fysisk butik blir allt ovanligare.

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Anrik skjorttillverkare ska ta nästa kliv på nätet

Oscar of Sweden ska öka lönsamhet och försäljning med en storsatsning på sin e-handel.

Ny e-handel ska få kvinnor att handla efter form, inte storlek

Fovo är en ny nätbutik som hoppas revolutionera onlinehandeln med kläder genom att sätta formen i främsta rummet.

Annons
Annons

Saudiarabisk man hotar stämma världens e-handlare

En saudiarabisk man hotar att stämma flera internationella bolag för att de utnyttjar hans uppfinning, e-handel.

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas <nobr>e-handel</nobr>

Anton Johansson till styrelsen för Blondinbellas e-handel

Skomärket Flattered lanserar internationell e-handel och breddar samtidigt styrelsen med e-handelsprofilen Anton Johansson.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem