Annons

E-handel på Webbdagarna

E-handel på Webbdagarna

2012-03-26 11:18

Efter förra veckans Emeet tog Webbdagarna plats i Stockholm och där diskuterades det mesta inom webb. E-handel som är en stor del av webben, för oss i alla fall, behandlades även på detta evenemang.

Nellys marknadschef Richard Woodbridge var bland andra på plats och berättade hur de uppehållit en tillväxt på 100 procent flera år i rad. Förra året skall dock ha varit ett mellanår och de ska tillbaka till 100 procent tillväxt under 2012. Richards föreläsning var populär ibland de twittrande deltagarna som alla verkade finna den mycket spännande. Tydligen gör företaget två ansiktslyftningar varje år för att inte stagnera. Internetworld skriver följande i sin artikel om föredraget:

"Essensen är att det inte går att lura någon att köpa dåliga produkter om man vill vara framgångsrik i längden. Det innebär ett konstant produktfokus, snygg design på kläderna, sajten ska ständigt förbättras, proffsiga modeller ska användas, nya betallösningar läggas till, ständigt förbättrad kundservice samt att försöka få till snabbare leveranser."

En annan e-handlare som dök upp på Webbdagarna var Holstee. Bakom denna nätbutik står David och Michael Radparvar som försöker sig på nya metoder i e-handelns värld. De startade t.ex. sin nätbutik med hjälp av ett manifest som de spred via nätet. Ni kan läsa mer om deras annorlunda metoder i denna artikel.

Ett annat mycket populärt föredrag under webbdagarna, och även under Emeet, drogs av Johan Ekman ifrån företaget Conversionista. Det ska ha lidit av en del teknikstrul men några punkter är samlade här. Det bjöds även på tips gällande e-postmarknadsföring där Evelina Ander och e-handelsprofilen Sarah Wittbom stod för expertisen. Vill ni läsa mer om Webbdagarna tar ni er till Internetworlds hemsida.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

mkse.com
2012-04-05 14:32

Jag surrade om CMS vs. e-handel kombinationer/kontraster och collab' på CMS- och webbstrategi-spåren också! Heavy stuff väntas: http://prezi.com/nz_5gcw9k6py/webbdagarna-233-2012/?auth_key=b5e8668f4df886e4fe93702d3ee2746897d40242 (se runt slide #30)

Annons
Chiquelle ökade med 260% - tar sikte mot 100 miljoner

Chiquelle ökade med 260% - tar sikte mot 100 miljoner

Klirr i kassan för Chiquelle som under året bland annat har börjat med pop-up och lanserat en ny butik.

Annons
Annons
Den 1 augusti blir dag ett för Qliro Groups nya VD

Den 1 augusti blir dag ett för Qliro Groups nya VD

På måndag tar Marcus Lindqvist över stafettpinnen efter Paul Fischbein.

Middagsfrids medgrundare avliden - blev 45 år gammal

Victor Theander, en av grundarna till matkassepionjären Middagsfrid, har somnat in.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazon över förväntningarna - ökar med 31 procent

Amazon över förväntningarna - ökar med 31 procent

Amazons Q2-rapport visar på goda resultat.

Större sortiment när Pålyset.se flyttar till ett bättre läge

E-handlaren lämnar sin lilla butik i Boden för ny större lokal i ett köpcentrum.

Overstocks VD gör comeback efter sjukskrivningen

Patrick Byrne uppger att han är helt frisk för första gången på 31 år.

Annons
Annons
Alibaba i budgivning om Östeuropas e-handelsgigant

Alibaba i budgivning om Östeuropas e-handelsgigant

Alibaba slåss med bland andra Ebay om att få lägga vantarna på den polska e-handelsjätten Allegro.

Krisande bönder på Kreta får hjälp av Matsmart

Krisande bönder på Kreta får hjälp av Matsmart

Ska sälja olivolja och för varje såld flaska ge tillbaka några kronor till bonden.

Hittabox ökar och expanderar till Norge och Danmark

Hittabox ökar och expanderar till Norge och Danmark

Den svenska samlingsplatsen för boxprenumerationer rullar ut sitt koncept i resten av Skandinavien.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem