E-handeln går varm under Elgigantens sommarrea

Sommarens första reavecka på Elgiganten resulterade i nya besöks- och försäljningsrekord, trots fjolårets toppnoteringar. Störst tillväxt stod e-handeln för.

Att Elgigantens kunder gillar bra priser råder det ingen tvekan om. Även i år fortsatte trenden med nya besöks- och försäljningsrekord och ökade snittköp. Storsäljare under första reaveckan var actionkameror från Go Pro, spelkonsolen PS4, högtalare och ljudsystem, grillar samt hårborttagningsprodukter.

– Kunderna är oerhört medvetna. Försäljningsstatistiken visar att kunderna tar chansen att köpa finare produkter med häftigare specifikationer, till reducerade priser under rean, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Annons

Flera kanaler en styrka

E-handeln ökade med anmärkningsvärda 39 procent och 50 procent av onlineförsäljningen var så kallad, collect@store, där kunderna valde att boka produkten på nätet för att sedan hämta den i ett av Elgigantens varuhus.

– Kunderna vill klämma och känna på produkten innan köp och många gånger också rådfråga våra säljare innan köp. Att vi har flera kanaler där kunderna kan kontakta oss och handla är en absolut styrka som kunderna utnyttjar i allt högre grad, säger Niclas Eriksson.

Annons