Annons

E-handeln ska göra K-rauta ledande på marknaden

E-handeln ska göra K-rauta ledande på marknaden

2014-05-05 09:21

K-rauta gör en satsning för att utveckla sin digitala närvaro med målsättningen att bli ledande inom byggbranschen. En viktig del i utvecklingen är lanseringen av e-handel som kommer att ske under året.

Bygghandeln på nätet har fått en bra start på året och försäljningen ökade med 36 procent under första kvartalet 2014. En utveckling som väntas fortsätta och nu har byggvaruhuset K-rauta bestämt sig för att utöka sin digitala närvaro.

Hemsidan kommer att vara kedjans digitala nav och redan nu har stora resurser lagts på att utveckla innehållet på sajten. Det har inneburit ett utökat antal artiklar, förbättrade bilder och mer säljande text på produktnivå.

Något som verkar ha gett resultat. Under april ökade organisk trafik till hemsidan med 75 procent och den 1 maj slog man rekord i flest antal besökare, någonsin. Nästa steg i utvecklingen är en helt ny sajt som ska lanseras under sommaren.
– Med den nya plattformen kommer K-rauta att kunna erbjuda fler funktioner, bättre service för kunden och ge andra aktörer något att se upp till. Och det här är bara början i vår utveckling inom den digitala kommunikationen, säger Karolina Åhs marknad- och kommunikationschef för K-rauta.

E-handeln en naturlig del

Den nya plattformen kommer även att vara grunden för lanseringen av en e-handel, som ska ske under hösten. Utveckling av e-handeln kommer att ske stegvis där nya funktionaliteter och tjänster adderas allt eftersom.
– För att bli ledande inom digital närvaro är en utvecklad e-handel en förutsättning. Vi kommer att lägga stora resurser på att se till att vår e-handel ger kunden bästa möjliga upplevelse och att den blir en naturlig del för att skapa nöjda kunder och ökad försäljning, säger Johan Wiklund, VD för K-rauta.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta