Annons

E-handeln ska göra K-rauta ledande på marknaden

E-handeln ska göra K-rauta ledande på marknaden

2014-05-05 09:21

K-rauta gör en satsning för att utveckla sin digitala närvaro med målsättningen att bli ledande inom byggbranschen. En viktig del i utvecklingen är lanseringen av e-handel som kommer att ske under året.

Bygghandeln på nätet har fått en bra start på året och försäljningen ökade med 36 procent under första kvartalet 2014. En utveckling som väntas fortsätta och nu har byggvaruhuset K-rauta bestämt sig för att utöka sin digitala närvaro.

Hemsidan kommer att vara kedjans digitala nav och redan nu har stora resurser lagts på att utveckla innehållet på sajten. Det har inneburit ett utökat antal artiklar, förbättrade bilder och mer säljande text på produktnivå.

Något som verkar ha gett resultat. Under april ökade organisk trafik till hemsidan med 75 procent och den 1 maj slog man rekord i flest antal besökare, någonsin. Nästa steg i utvecklingen är en helt ny sajt som ska lanseras under sommaren.
– Med den nya plattformen kommer K-rauta att kunna erbjuda fler funktioner, bättre service för kunden och ge andra aktörer något att se upp till. Och det här är bara början i vår utveckling inom den digitala kommunikationen, säger Karolina Åhs marknad- och kommunikationschef för K-rauta.

E-handeln en naturlig del

Den nya plattformen kommer även att vara grunden för lanseringen av en e-handel, som ska ske under hösten. Utveckling av e-handeln kommer att ske stegvis där nya funktionaliteter och tjänster adderas allt eftersom.
– För att bli ledande inom digital närvaro är en utvecklad e-handel en förutsättning. Vi kommer att lägga stora resurser på att se till att vår e-handel ger kunden bästa möjliga upplevelse och att den blir en naturlig del för att skapa nöjda kunder och ökad försäljning, säger Johan Wiklund, VD för K-rauta.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta