Annons


"E-handeln" som ska ta tillbaka reparationskulturen

2017-12-18 07:00

Nättjänsten bakom White Monday.

Initiativet White Monday fick stort genomslag, i alla fall i media, och upphovsmakare var e-handelstjänsten Repamera.

LÄS ÄVEN: "Ja, jäklar vad White Monday har spridits"

Företaget är tydliga med att de inte vill hamna i det traditionella e-handelsfacket och grundaren väljer gärna ett annat uttryck.

- Vi jobbar med e-reparation. Alltså, vi lagar kläder online, säger Henning Gillberg, grundare av Repamera, i ett pressmeddelande.

E-reparationsföretaget tar alltså emot trasiga kläder från kunder, för att sedan skicka tillbaka dem lagade. De kan även sy om nya kläder och agerar då som en skräddare, fast via postorder.

Annons
Annons

Hämtar kläder i Lund och Malmö

- Kunder över hela Sverige kan enkelt lägga en beställning på Repameras hemsida och skicka ner trasiga klädesplagg via postorder. Varpå skickliga skräddare i Malmö lagar kläderna, och kunden har dem tillbaka hos sitt närmaste postombud inom 14 dagar, skriver företaget.

Kunderna får hem en “Repamera-påse” som de kan lägga kläderna i, medan kunder som bor i Malmö eller Lund även erbjuds upphämtning och lämning vid dörren.

7/10 positiva till postorderlagning

Enligt Repameras egen undersökning så är det 78 procent av svenskarna som sitter med trasiga kläder som de skulle vilja använda igen. Och enligt en annan undersökning som företaget genomförde tidigare i år så kan 7 av 10 svenskar tänka sig att laga kläder via postorder.

- Vi anpassar oss efter våra kunders önskemål, för att göra det så enkelt som möjligt för dem. Kunder på landsbygden, men även storstäder, efterfrågar postorder, och vi fyller det behovet åt dem. Genom att göra det enklare att laga än att köpa nytt, så väljer fler svenskar att laga, säger Henning Gillberg.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta