Annons


"E-handeln" som ska ta tillbaka reparationskulturen

2017-12-18 07:00

Nättjänsten bakom White Monday.

Initiativet White Monday fick stort genomslag, i alla fall i media, och upphovsmakare var e-handelstjänsten Repamera.

LÄS ÄVEN: "Ja, jäklar vad White Monday har spridits"

Företaget är tydliga med att de inte vill hamna i det traditionella e-handelsfacket och grundaren väljer gärna ett annat uttryck.

- Vi jobbar med e-reparation. Alltså, vi lagar kläder online, säger Henning Gillberg, grundare av Repamera, i ett pressmeddelande.

E-reparationsföretaget tar alltså emot trasiga kläder från kunder, för att sedan skicka tillbaka dem lagade. De kan även sy om nya kläder och agerar då som en skräddare, fast via postorder.

Annons
Annons

Hämtar kläder i Lund och Malmö

- Kunder över hela Sverige kan enkelt lägga en beställning på Repameras hemsida och skicka ner trasiga klädesplagg via postorder. Varpå skickliga skräddare i Malmö lagar kläderna, och kunden har dem tillbaka hos sitt närmaste postombud inom 14 dagar, skriver företaget.

Kunderna får hem en “Repamera-påse” som de kan lägga kläderna i, medan kunder som bor i Malmö eller Lund även erbjuds upphämtning och lämning vid dörren.

7/10 positiva till postorderlagning

Enligt Repameras egen undersökning så är det 78 procent av svenskarna som sitter med trasiga kläder som de skulle vilja använda igen. Och enligt en annan undersökning som företaget genomförde tidigare i år så kan 7 av 10 svenskar tänka sig att laga kläder via postorder.

- Vi anpassar oss efter våra kunders önskemål, för att göra det så enkelt som möjligt för dem. Kunder på landsbygden, men även storstäder, efterfrågar postorder, och vi fyller det behovet åt dem. Genom att göra det enklare att laga än att köpa nytt, så väljer fler svenskar att laga, säger Henning Gillberg.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta