E-handeln tar sig in i brittiska Big Brother-huset

TV-serien Big Brother som tydligen är omåttligt populär i Storbritannien skall utveckla sitt koncept inför 2013 års säsong. Programmets deltagare som är instängda i ett hus skall för första gången få tillgång till e-handel.

I vad som är ett PR-stunt för ett av Storbritanniens ledande näthandelsföretag, Ocado, så kommer deltagarna i år få lägga sina matbeställningar via nätet. Ocado är en e-handel som säljer dagligvaror på nätet i Storbritannien (tänk MatHem) och de har nu blivit officiell leverantör av maten till Big Brother-huset.

Annons
Annons

Big Brother i England kommer alltså jobba mer med produkplaceringar detta år. De kommer även tillåta teknik i större grad. Deltagarna kommer till exempel använda iPads för att beställa sin mat på nätet, och för att ladda elektroniken ska det finnas träningscyklar på gården.

Eftersom Ocado erbjuder en Svensk shop-in-shop så hoppas vi att de brittiska deltagarna i år kan få en "Taste of Sweden".

 

Källa: ShopSafe

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!