Annons

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup Amazon gör modesatsning i Storbritannien

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup

2018-10-23 07:33

Första modesatsningen i den fysiska världen.

Amazon äger sedan tidigare Whole Foods Market och driver butikerna Amazon Go och Amazon Books. Men när det kommer till mode har e-handelsjätten hållit sig till den digitala världen.

Tills nu, vill säga. Nu öppnar nämligen Amazon vad som ska vara e-handlarens första popup-butik med inriktning på mode. Den 3 000 kvadratmeter stora butiken ska ligga på Baker Street i London och ha öppet tisdag till torsdag varje vecka, rapporterar Internet Retailer.

Kan lägga beställning i appen

Meningen är att butiken ska byta ut sitt sortiment av mode och accessoarer med några dagars mellanrum, och att olika varor hela tiden ska visas upp för kunderna. Det ska dock samtidigt gå att handla hela butikssortimentet - alltså även de varor som inte står framme - via skärmar i butiken. Amazon-popupens gäster ska även kunna ta del av olika evenemang, som DJ-framträdanden och paneldebatter.

Annons
Annons

Den som vill handla i butiken kan antingen göra det på plats eller i Amazons app.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta