E-handelsjättens B2B-sajt ökade med 120 procent

Alibabas systersajt.

2018 var ett väldigt starkt tillväxtår för Alibabas gränsöverskridande B2B-sajt, det rapporterar XinhuaNet. Utlandsförsäljningen ökade med hela 120 procent under året, och antalet kunder fördubblades.

LÄS ÄVEN: Alibaba höll inte för trycket - omsatte 120 miljarder

Annons

- Kinas e-handelsjätte Alibabas systersajt för B2B-försäljning, 1688.com, hade en stark försäljningstillväxt under 2018, berättade Wang Hai, vice vd för Alibaba Group, under en presskonferens.

Den globala sajten 1688.com lanserades för tio år sedan, och har sedan dess blivit en marknadsplats med nära 30 miljoner aktiva kunder, varav mer än en miljon försäljare med kundnätverk från 200 länder och regioner. Några kända försäljare på 1688:s marknadsplats är AliExpress, Lazada, Amazon och eBay.

Annons