Annons

E-handelspåsen som ska kunna användas 2000 gånger Kan fällas ihop och förses med en ny etikett

E-handelspåsen som ska kunna användas 2000 gånger

2018-08-01 12:45

Kan returneras och användas igen. Och igen. Och igen.

Hållbarhet och miljömedvetenhet har seglat upp på agendan inom e-handeln, och på senare tid har vi sett flera initiativ för att bekämpa den stora mängden paket som kommer med e-handelsleveranserna.

Byter ut etikett i plastficka 

Exempelvis kunde vi nyligen rapportera att finska RePack hade hyllats i en internationell tävling.

LÄS ÄVEN: Deras skräpfria e-handelspaket kan vinna tungt miljöpris

Nu kommer en annan startup med en liknande idé. Limeloops "reusable shipper" är tänkt att användas vid både leveransen och vid en eventuell retur. Förpackningen kommer nämligen med en plastficka, som kan fyllas med den fraktetikett som är lämpligast för tillfället.

Annons
Annons

Erbjuds som leveransalternativ

Den så kallade shippern ska vara vattentät, och öppnas och stängs med en dragkedja. Den går att förstora eller förminska beroende på varans storlek.

Den nya e-handelsförpackningen ska enligt en informationsfilm på Facebook redan användas av e-handelsföretaget Toad&Co. Den amerikanska modehandeln uppges ge sina kunder möjligheten att utan extra kostnad välja Shippern till sin order. I filmen framgår det att påsen ska gå att använda upp till 2 000 gånger.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
ICA tar ny digital chef från Blocket

ICA tar ny digital chef från Blocket

"Mycket relevant bakgrund och gedigen erfarenhet".

Annons
Annons
IKEA skrotar planer på <nobr>e-handelslager</nobr> i Malmö

Uppgift: IKEA skrotar planer på e-handelslager i Malmö

Byter strategi.

Riksbanken om krisen:

Riksbanken om krisen: "Vi har inget mål för kursen"

Ingen ljusning för handeln.

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta