Annons

E-handelspåsen som ska kunna användas 2000 gånger Kan fällas ihop och förses med en ny etikett

E-handelspåsen som ska kunna användas 2000 gånger

2018-08-01 12:45

Kan returneras och användas igen. Och igen. Och igen.

Hållbarhet och miljömedvetenhet har seglat upp på agendan inom e-handeln, och på senare tid har vi sett flera initiativ för att bekämpa den stora mängden paket som kommer med e-handelsleveranserna.

Byter ut etikett i plastficka 

Exempelvis kunde vi nyligen rapportera att finska RePack hade hyllats i en internationell tävling.

LÄS ÄVEN: Deras skräpfria e-handelspaket kan vinna tungt miljöpris

Nu kommer en annan startup med en liknande idé. Limeloops "reusable shipper" är tänkt att användas vid både leveransen och vid en eventuell retur. Förpackningen kommer nämligen med en plastficka, som kan fyllas med den fraktetikett som är lämpligast för tillfället.

Annons
Annons

Erbjuds som leveransalternativ

Den så kallade shippern ska vara vattentät, och öppnas och stängs med en dragkedja. Den går att förstora eller förminska beroende på varans storlek.

Den nya e-handelsförpackningen ska enligt en informationsfilm på Facebook redan användas av e-handelsföretaget Toad&Co. Den amerikanska modehandeln uppges ge sina kunder möjligheten att utan extra kostnad välja Shippern till sin order. I filmen framgår det att påsen ska gå att använda upp till 2 000 gånger.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta