Annons

E-handelsvägraren i jämförelse: Boris Lennerhov

E-handelsvägraren i jämförelse: "Bräcker näthandeln med råge"

2018-07-05 09:33

"Nästan alltid billigare".

Nyligen så gick lågprisvaruhuset Gekås ut med att de prismatchar vilken nätbutik som helst, med undantag för exempelvis Wish. Samtidigt stod det klart att Gekås, som vägrar e-handel, inte är helt oberörda av näthandeln. De ska bland annat bli mer pristransparenta, och börja skylta med sina priser på nätet, samt erbjuda hemkörning.

LÄS ÄVEN: Gekås: "Vi matchar vilken nätbutik som helst"

- Vi behöver inte skämmas för våra priser och kunderna vill veta vad vi erbjuder innan de åker hit, annars är risken att de ställer in resan, sade Gekås vd Boris Lennerhov häromveckan.

Nu lyfter företaget en undersökning som stärker Boris uttalanden. Konsumentsajten Byggahus.se ska nämligen ha besökt lågprisvaruhuset och jämfört priserna i kategorier som verktyg, grill och trädgård.

Annons
Annons

"Handlar om rejäla gap"

Gällande resultatet så konstaterar varuhuset kort och gott att "Gekås är billigast på allt!". Redaktionen på Byggahus.se ska ha gett följande kommentar gällande lågprisvaruhusets prestation i jämförelsen:

- Vi kan konstatera att de nästan alltid är billigare än den butik på nätet som är billigast på motsvarande produkt, även om det bara är någon procent eller någon krona. Inte sällan handlar det dock om rejäla gap mellan Gekås och den billigaste nätbutiken. Det kan röra sig om prisskillnader på 20 procent, 30 procent, eller till och med 50 procent, kommenterar Byggahus.

"Vi ska alltid ha lägsta pris"

Boris Lennerhov är, inte oväntat, glad över resultatet och att han nu får belägg för att deras priser även är konkurrenskraftiga jämfört med nätet.

- Jag är självklart mycket nöjd med resultatet i prisjämförelsen som Byggahus.se har genomfört. Vi ska alltid ha lägsta pris på de varor som säljs i varuhuset, och i den här jämförelsen blir det tydligt att Gekås i de allra flesta fall bräcker näthandeln med råge, säger Boris Lennerhov.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta