Annons

E-handlare hoppas casha in på fotbollssupportrar

E-handlare hoppas casha in på fotbollssupportrar

2016-05-19 14:58

Med en egen kollektion av supportertröjor hoppas Stayhard kunna utnyttja sommarens EM-feber.

I sommar är det avspark för fotbolls-EM, ett evenemang som engagerar en och annan fotbollssupporter och som garanterat kommer att få öl, läsk och chipsförsäljningen att skjuta i höjden. För att nämna några av de produkter fotbollsälskare vurmar lite extra för.

Men dessa läckerheter behöver inte längre avnjutas i en klassisk nätbrynja, det tycker åtminstone inte gänget på Stayhard. E-handlaren har nämligen tagit fram en kollektion med fotbollströjor som gör att det hela kan ske med lite extra klass.

Kollektionen består av fem stycken t-shirts där Sverige och de klassiska stornationerna Italien, Frankrike, England och Spanien finns representerade.

"Zlatan doesn't do auditions"

Inspirationen till de olika tröjorna har man hämtat från tidigare och välkända citat eller händelser i fotbollsvärlden. Zlatans och hans citat "Zlatan doesn't do auditions" pryder den svenska medan den italienska versionen inspirerats av gruppmatchen där Sverige och Danmark spelade 2-2.

Annons
Annons

Något som gjorde att italienarna missade slutspelet och fick det italienska mediadrevet att anklaga vårt blågula landslag för fusk och uppgjord match.

– Kärleken till fotboll och dess stjärnor skapar både hjältar och oförglömliga ögonblick. Vi tror att fotbolls-EM är något som kan ena oss alla till sommar, säger Martin Lindegaard, marknadschef på Stayhard.

E-handlaren har även passat på att ta fram en t-shirt för Brasilien. Och har du lite koll på din geografi så förstår du att sydamerikanerna inte kommer att delta i EM. Men när mästerskapet är till ända kommer som tur väl är TV-tablån istället att fyllas med allehanda sporter från OS i Rio.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta