Annons

E-handlare hoppas casha in på fotbollssupportrar

E-handlare hoppas casha in på fotbollssupportrar

2016-05-19 14:58

Med en egen kollektion av supportertröjor hoppas Stayhard kunna utnyttja sommarens EM-feber.

I sommar är det avspark för fotbolls-EM, ett evenemang som engagerar en och annan fotbollssupporter och som garanterat kommer att få öl, läsk och chipsförsäljningen att skjuta i höjden. För att nämna några av de produkter fotbollsälskare vurmar lite extra för.

Men dessa läckerheter behöver inte längre avnjutas i en klassisk nätbrynja, det tycker åtminstone inte gänget på Stayhard. E-handlaren har nämligen tagit fram en kollektion med fotbollströjor som gör att det hela kan ske med lite extra klass.

Kollektionen består av fem stycken t-shirts där Sverige och de klassiska stornationerna Italien, Frankrike, England och Spanien finns representerade.

"Zlatan doesn't do auditions"

Inspirationen till de olika tröjorna har man hämtat från tidigare och välkända citat eller händelser i fotbollsvärlden. Zlatans och hans citat "Zlatan doesn't do auditions" pryder den svenska medan den italienska versionen inspirerats av gruppmatchen där Sverige och Danmark spelade 2-2.

Annons
Annons

Något som gjorde att italienarna missade slutspelet och fick det italienska mediadrevet att anklaga vårt blågula landslag för fusk och uppgjord match.

– Kärleken till fotboll och dess stjärnor skapar både hjältar och oförglömliga ögonblick. Vi tror att fotbolls-EM är något som kan ena oss alla till sommar, säger Martin Lindegaard, marknadschef på Stayhard.

E-handlaren har även passat på att ta fram en t-shirt för Brasilien. Och har du lite koll på din geografi så förstår du att sydamerikanerna inte kommer att delta i EM. Men när mästerskapet är till ända kommer som tur väl är TV-tablån istället att fyllas med allehanda sporter från OS i Rio.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta