E-handlare hoppas casha in på fotbollssupportrar

Med en egen kollektion av supportertröjor hoppas Stayhard kunna utnyttja sommarens EM-feber.

I sommar är det avspark för fotbolls-EM, ett evenemang som engagerar en och annan fotbollssupporter och som garanterat kommer att få öl, läsk och chipsförsäljningen att skjuta i höjden. För att nämna några av de produkter fotbollsälskare vurmar lite extra för.

Men dessa läckerheter behöver inte längre avnjutas i en klassisk nätbrynja, det tycker åtminstone inte gänget på Stayhard. E-handlaren har nämligen tagit fram en kollektion med fotbollströjor som gör att det hela kan ske med lite extra klass.

Annons

Kollektionen består av fem stycken t-shirts där Sverige och de klassiska stornationerna Italien, Frankrike, England och Spanien finns representerade.

"Zlatan doesn't do auditions"

Inspirationen till de olika tröjorna har man hämtat från tidigare och välkända citat eller händelser i fotbollsvärlden. Zlatans och hans citat "Zlatan doesn't do auditions" pryder den svenska medan den italienska versionen inspirerats av gruppmatchen där Sverige och Danmark spelade 2-2.

Något som gjorde att italienarna missade slutspelet och fick det italienska mediadrevet att anklaga vårt blågula landslag för fusk och uppgjord match.

– Kärleken till fotboll och dess stjärnor skapar både hjältar och oförglömliga ögonblick. Vi tror att fotbolls-EM är något som kan ena oss alla till sommar, säger Martin Lindegaard, marknadschef på Stayhard.

E-handlaren har även passat på att ta fram en t-shirt för Brasilien. Och har du lite koll på din geografi så förstår du att sydamerikanerna inte kommer att delta i EM. Men när mästerskapet är till ända kommer som tur väl är TV-tablån istället att fyllas med allehanda sporter från OS i Rio.

Annons