Annons

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare WearColours nya gäng ska få märket att slå igenom internationellt

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

2019-04-23 09:52

Acastgrundarna köper in sig.

Outdoormärkena WearColour och VOID cycling beskrivs av grundarna Johan Ullbro och Thor Kruse Eén som "två av de snabbast växande svenska varumärkena inom kategorierna outdoor- , skid- och cykelkläder". Märkena säljs dels via återförsäljare och dels i företagets egna nätbutiker, wearcolour.com och voidcycling.com.

"En tydlig plan för att ligga i framkant"

Nu får Johan Ullbro och Thor Kruse Eén sällskap av två nya delägare. Det rör sig om Måns Ulvestam och Karl Rosander, som tillsammans har grundat podcastplattformen Acast.

Annons
Annons
- Handel och konsumtion utvecklas och förändras snabbt, vi har en tydlig plan för att ligga i framkant och driva den förändringen. WearColour och VOID cycling ligger dessutom båda helt rätt i tiden och vi älskar passionsdrivna företag med starka grundare, säger Karl Rosander i ett pressmeddelande.
- Jag ser fram emot att med hjälp av den digitala verktygslådan utveckla både WearColour och VOID cycling. Det finns en styrka och kvalitetsstämpel i denna svenska design som vi kommer kunna utnyttja när vi växer internationellt, tillägger Måns Ulvestam.

Välkomnar internationell erfarenhet

WearColour och VOID ägs av bolaget WearColour Sweden AB, som år 2017 nådde en omsättning på 58 miljoner kronor. Företagets grundare beskriver Sverige, Tyskland och USA som sina största marknader, men lägger även till att tillväxten är störst i Kina.

- När Måns och Karl nu går in som delägare så stärks vår egen övertygelse om att vi är på rätt väg framåt. För egen del känns det väldigt bra med ett bollplank som tidigare byggt internationella succéer. Med Karl och Måns långa erfarenhet och bakgrund inom digital kommunikation kommer de bidra med ett nytt mind-set i vår affärsutveckling, säger Thor Kruse Eén, vd för WearColour Sweden AB.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons
Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

City Gross e-handel 2019: Tillväxt på 50 procent

"Under våren har man sålt mer än någonsin".

IKEA om chockbeskedet:

IKEA om chockbeskedet: "Ger kunderna snabbare leveranser"

Lämnar tillbaka marken till Malmö stad.

Annons
Annons
ICA tar ny digital chef från Blocket

ICA tar ny digital chef från Blocket

"Mycket relevant bakgrund och gedigen erfarenhet".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta