Annons

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare WearColours nya gäng ska få märket att slå igenom internationellt

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

2019-04-23 09:52

Acastgrundarna köper in sig.

Outdoormärkena WearColour och VOID cycling beskrivs av grundarna Johan Ullbro och Thor Kruse Eén som "två av de snabbast växande svenska varumärkena inom kategorierna outdoor- , skid- och cykelkläder". Märkena säljs dels via återförsäljare och dels i företagets egna nätbutiker, wearcolour.com och voidcycling.com.

"En tydlig plan för att ligga i framkant"

Nu får Johan Ullbro och Thor Kruse Eén sällskap av två nya delägare. Det rör sig om Måns Ulvestam och Karl Rosander, som tillsammans har grundat podcastplattformen Acast.

Annons
Annons
- Handel och konsumtion utvecklas och förändras snabbt, vi har en tydlig plan för att ligga i framkant och driva den förändringen. WearColour och VOID cycling ligger dessutom båda helt rätt i tiden och vi älskar passionsdrivna företag med starka grundare, säger Karl Rosander i ett pressmeddelande.
- Jag ser fram emot att med hjälp av den digitala verktygslådan utveckla både WearColour och VOID cycling. Det finns en styrka och kvalitetsstämpel i denna svenska design som vi kommer kunna utnyttja när vi växer internationellt, tillägger Måns Ulvestam.

Välkomnar internationell erfarenhet

WearColour och VOID ägs av bolaget WearColour Sweden AB, som år 2017 nådde en omsättning på 58 miljoner kronor. Företagets grundare beskriver Sverige, Tyskland och USA som sina största marknader, men lägger även till att tillväxten är störst i Kina.

- När Måns och Karl nu går in som delägare så stärks vår egen övertygelse om att vi är på rätt väg framåt. För egen del känns det väldigt bra med ett bollplank som tidigare byggt internationella succéer. Med Karl och Måns långa erfarenhet och bakgrund inom digital kommunikation kommer de bidra med ett nytt mind-set i vår affärsutveckling, säger Thor Kruse Eén, vd för WearColour Sweden AB.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta