Annons

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp Nysatsning på omnikanal i Stockholm

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

2018-09-20 15:35

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Trots framgångarna på nätet - i somras stod det klart att företagets omsättning under fjolåret kom upp i nya rekordnivåer - har Caliroots inte dragit sig för att expandera i den fysiska världen. 

När företaget under våren öppnade en ny butik i Göteborg, sparades det inte in på e-handelskrutet, och vi kunde rapportera att lokalen på västkusten skulle få både en packningsstation till e-handeln och “gott om digitala skärmar”.

LÄS ÄVEN: Caliroots ska maximera online och offline med ny superomnibutik

Marmorbord från Kolmården

Nu står det klart att Caliroots butik i Göteborg får sällskap av en systerbutik i Stockholm. Den beskrivs i ett pressmeddelande som en flaggskeppsbutik, som samtidigt ska vara en vidareutveckling av omnikanal-konceptet i Göteborg.

Annons
Annons
- Butiken är utrustad med digitala displayer för marknadsföring av aktuella erbjudanden samt för kund att direkt lägga sin order från vårt enorma online-sortiment. På så sätt samverkar online och retail i perfekt symbios. Butiken har självklart en station som ska underlätta för att ta emot produkter, göra returer och lämna ut paket. Allt ryms i den lyxiga butiksytan som genomsyras av en industriell designkänsla och med exklusiva detaljer som marmorbord från Kolmården, berättar Caliroots i ett pressmeddelande.

Samlar upplevelsen på ett ställe

Samtidigt väljer Caliroots att stänga de fysiska butikerna Caliroots OG, Six Feet Down och C-store "för att kunna optimera Caliroots-upplevelsen på en och samma plats".

- Det är ett stort steg i utvecklingen för Caliroots. Den nya ytan på 200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse kommer att erbjuda ett noggrant utvalt sortiment av det bästa Caliroots har att erbjuda, skriver företaget.

LÄS ÄVEN: Digitala skärmar i butiken - så funkar det på riktigt

Caliroots nya flaggskeppsbutik öppnar den 23 november på Lästmakargatan 5 i centrala Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta