E-handlare tar till hudläkare för att ge kunderna experttips

Kan boka privat konsultation online.

Med hjälp av en egenkonstruerad franchisemodell hade hudvårdsmärket Swiss Clinic för drygt ett år sedan lyckats öppna e-handel i totalt åtta länder.

LÄS ÄVEN: Swiss Clinic ökar takten - lanserar e-handel i Benelux

Annons

Sedan dess har det varit relativt tyst från märket, som trots sitt namn är grundat i Sverige. Nu kommer dock nyheter från Swiss Clinic, som utöver återförsäljare också säljer via den egna e-handeln. Företaget inleder nämligen ett samarbete med Hudcentrum Hagastaden, och därmed också hudläkaren Johan Heilborn, som driver kliniken.

Har ansvarat för tumörverksamhet 

Enligt ett pressmeddelande är han specialist i dermatologi och har dessutom varit överläkare och sektionschef för tumörverksamheten vid Hudkliniken på Karolinska Universitetssjukhuset.

Samarbetet innebär för konsumenten en helt ny typ av helhetslösning inom klinisk expertis och konsultation, hälsar Swiss Clinic i ett pressmeddelande.

- Vi har funderat ett bra tag på hur vi bäst kan utveckla vår verksamhet för att kunna tillgodose våra kunders behov. Vi har förstått vikten av att hitta komplement till hemmabehandlingar för att lösa bekymmer för många av våra kunder, säger Fredrik Kristensson, grundare och marknadsdirektör på Swiss Clinic, i en kommentar.

Frågeformulär på sajten

Meningen är att Swiss Clinics kunder ska få tillgång till “klinisk expertis och konsultation” när de handlar företagets produkter. Expertisen kommer att finnas tillgänglig på Swiss Clinics hemsida i form av information, frågeformulär och möjligheten att boka privat konsultation online.

- Visionen är att utveckla ett tätt samarbete mellan parterna som även omfattar forskning, produktutveckling och optimal service inom både hudsjukvård och estetik, säger Johan Heilborn.

Annons