E-handlare utökar kundbasen – lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

För bara någon vecka sedan lanserade e-handlaren Jenny Rydhström tillsammans med författaren Glenn Laurits Andersson boken “Den medvetne mannens guide till rakning och skägg”, som precis som namnet antyder är en guide till skäggvård. Boken skulle utöver tips och tricks även bjuda på en del humor.

"En seriös satsning"

Tidigare i år släppte Gents även ett eget magasin, och det är tydligt att content-ambitionerna är ännu större än vad som hittills har framgått. Nu lanserar nämligen e-handelsföretaget två pekböcker, som handlar om “Skägg” och “Mustasch”.

Annons
Annons

- Ehandelsföretaget Gents.se gör nu en seriös satsning på att utöka sin kundbas och denna gång vänder man sig mot de allra minsta, hälsar Gents i ett pressmeddelande.

Företagets vd och grundare Jenny Rydhström tycker inte att det skadar att vara ute i god tid när det kommer till kunskaper om ansiktsbehåring.

- Det är viktigt att redan i samband med de första stegen förstå att skägg och mustasch ska bäras med stil, säger hon i en kommentar.

Lär ut vad en moppemustasch är

Böckerna, som uppges vara i “tuggvänlig kvalitet” ska låta läsaren utforska olika stilar såsom “Ullaredskägg, Själaplåster, Snorbroms och Moppemustasch”.

- Dessutom sätter vi stor stolthet i att böckerna på ett lättsamt och pedagogiskt sätt förskjuter fokus från kvinnors utseende, till mäns oöverträffade möjligheter att med lite kreativitet förändra hur världen ser på honom.

Precis som “Den medvetne mannens guide till rakning och skägg”, kommer de två nya pekböckerna att säljas i Gents e-handel.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!