Annons

E-handlarens favorit i repris: Gasolgrill till vinnande kund Vem får en guldbiljett i paketet?

E-handlarens favorit i repris: Gasolgrill till vinnande kund

2019-03-13 09:31

Höjer ribban från glass och biobiljetter.

Hos e-handelsföretaget Tonerlagret är det ett beprövat knep att bjuda kunderna på lite extra uppskattning. I somras invigde företaget sin responsiva sajt och passade då på att fira med att ge sina kunder trisslotter - ett tilltag som inte helt oväntat ledde till både glad respons och ökad försäljning.

LÄS ÄVEN: Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Alltid magiskt att grilla första gången"

Om det är något som firas även denna gång är oklart, men nu lanserar Tonerlagret en helt annan kampanj. Den här gången handlar det om en tävling, där toppriset är en gasolgrill. Dessutom står en rad trisslotter på spel även vid det här tillfället. Priserna kommer att delas ut till de lyckliga kunder som har turen att fiska upp en guld- eller silverbiljett i sitt paket från Tonerlagret.

- Vi försöker köra någon tävling i månaden plus lite annat smått och gott. Det mesta kommer bara ut via vårt nyhetsbrev dock, skriver Johan Starck, vd på Internetgruppen Karlstad, i ett mejl till Ehandel.se.

Varför just en grill? Det är ju ändå bara mars.

- Varför inte? De flesta vill ha vår nu och det är alltid magiskt att grilla första gången på våren.

"Brukar öka 20-30 procent"

Och faktum är att det här inte är första gången Tonerlagret, som också lottat ut allt från glass och semlor till biobiljetter, delar med sig av en gasolgrill. Även förra året fick en lycklig vinnare chansen till en tidig sommarmiddag efter köp hos e-handlaren, som ju i övrigt säljer produkter som kanske inte brukar ses som speciellt medryckande.

Annons
Annons

Hur väljer ni ut vad som ska utgöra priser i era tävlingar?

- Vi brainstormar vid lunchbordet, försöker hitta lite roligare vinster på så sätt.

Vem som får det här årets grill återstår förstås att se, men senast var det Thaifood Trading AB som rodde hem toppvinsten. Och jakten på den åtråvärda presenten uppnådde sitt syfte; att öka försäljningen.

- Vi brukar öka 20-30 procent den veckan vi kör guldbiljettjakten, avslutar Johan Starck.

LÄS ÄVEN: Tonerlagret drog in 11 miljoner på utdöende produkter

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta