Annons

E-handlarens nya butik där det kostar 200 kr att drömma The Dreamery

E-handlarens nya butik där det kostar 200 kr att drömma

2018-07-12 13:08

Smart PR-trick eller en riktig tjänst?

Nätbutiken Casper, som skakat om madrassmarknaden i USA med sitt e-handelskoncept, öppnar nu en fysisk sovbutik. Platsen ska vara New York och i “butiken” kan du köpa dig en tupplur för 25 dollar, eller lite över 200 kronor. För den summan får du sova på Caspers bästa madrasser i 45 minuter, något stressade New York-bor nu kan utnyttja.

LÄS ÄVEN: Deras e-handelssängar bäddar för svensk succé

Casper har döpt sin nya sovbutik till The Dreamery och tanken är förstås att få folk att prova och förhoppningsvis sedan köpa företagets madrasser och sängtillbehör. Den nu efterföljande mediauppmärksamheten lär nog inte heller skada.

Annons
Annons

Om du efter en framgångsrik tupplur vill köpa madrassen kan du förstås göra det via företagets nätbutik, men även via deras fysiska butik som ska finnas i samma kvarter som The Dreamery.

- The Dreamery handlar om att göra sovande och vila till en del av våra vanliga hälsorutiner - precis som många prioriterar ett träningspass. Konceptet gör att vi kan testa nya sätt att skapa bättre sömn för fler människor och på fler platser - oavsett om det är här, på arbetsplatsen, flygplatsen eller någon annanstans, säger Caspers operativa chef Neil Parikh i ett uttalande.

Sovbutiken ska dock inte endast erbjuda tupplurer för 25 dollar. I besöket ingår drycker, pyjamas och “uppfriskande bekvämligheter”, samt förstås ett eget litet privat utrymme för att utföra själva vilan. Casper ska även samarbeta med företaget Headspace som erbjuder speciellt utformat ljud som ska hjälpa dig att sova.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta