Annons

E-handlarens nya storlekstjänst prisas i sociala medier En dator har klätt på modellerna

E-handlarens nya storlekstjänst prisas i sociala medier

2018-04-16 10:10

Projicerar kläderna på olika kroppsstorlekar.

Den brittiska modejätten Asos gillar att testa nya teknik och har bland annat jobbat med svenska Virtusize för att pricka in kundernas storlek och att minska antalet returer.

Nu berättar Asos om ett nytt samarbete med det israeliska företaget Zeekit. Denna gång handlar det också om att ge kunderna en bättre uppfattning om storlek, men med ett mer visuellt verktyg.

Asos har nämligen med hjälp av Zeekit börjat projicera sina plagg på modeller i flera storlekar. Detta har uppmärksammats i media och i sociala medier och verkar vara ett mycket uppskattat nytt inslag.

Zeekit är grundat av Yael Vizel, Nir Appleboim, och Alon Kristal. Med en bakgrund inom computer vision och AI så har de utvecklat ett verktyg som kan ta en bild på ett plagg och lägga den på olika kroppstyper, samtidigt som det tar hänsyn till hur det hela beter sig i tre dimensioner. Asos säger att det handlar om AR (Augmented Reality).

- Vi experimenterar med AR för att visa produkter på modeller av olika storlekar, så att kunderna kan få en bättre känsla av hur något kan passa deras kroppsform, ska företaget ha sagt i en kommentar till det nya samarbetet.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons
Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

iDeal Of Sweden når 200 000 följare - firar med super-rea

20 procent på allt idag.

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Megaköpet nu nära - över 100 miljarder kronor

Detaljhandlaren nära sitt livs största e-handelsköp.

Annons
Annons
Designtorget intar e-handeln:

Designtorget intar e-handeln: "Vi är väldigt starka i vår nisch"

En självklarhet att finnas där kunderna finns, enligt vd:n Alexandra Wahlqvist.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta