E-handlarna hade rätt – VR-glasögonen årets julklapp

Svenska e-handlare har koll på vad som kommer ligga i julklappssäcken i år.

Precis som flera e-handlare förutspått blev det VR-glasögonen som utsågs till årets julklapp av handelns undersökningsföretag HUI Research. Det meddelades vid en presskonferens under morgonen.

Institutet har utsett årets julklapp sedan 1988 och för att erhålla titeln Årets Julklapp ska ett eller flera av följande tre kriterier uppfyllas: 

Annons
Annons
  • Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
  • Produkten skall representera den tid vi lever i.
  • Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

VR-glasögonen uppfyller alla tre kriterier för Årets Julklapp, enligt HUI Research.

− Även om VR-revolutionen inte är här fullt ut ännu är detta året då tekniken slog igenom. Årets Julklapp 2016 är en symbol för digitaliseringen och ny teknik kopplat till den starka upplevelsetrenden. Efterfrågan på VR-glasögon kommer sannolikt att explodera framöver i takt med att utbudet och användningsområdena ökar, säger Lena Larsson, VD på HUI Research i ett pressmeddelande.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!