Annons

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt Dinesh Nayar

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt

2016-11-22 16:15

E-handeln möter inte kraven när det kommer till service, enligt Fyndiq.

Merförsäljningskanalen Fyndiq har den senaste tiden gjort en del förändringar som både fått bra och dålig kritik från e-handlare. En svag punkt som pekats ut av e-handlare är bland andra kundtjänsten som en del inte tycker är tillräckligt bra.

Nu meddelar marknadsplatsen att man ska råda bot på denna ömma punkt. Sedan en tid tillbaka ska Fyndiq ha använt sig av en tredje part för att få stöd på kundtjänstsidan. Detta samarbete verkar ha gått bra för nu tittar bolaget på att utöka det.

Techbolag inte bemanningsföretag

Processer och rutiner ska fortsatt ligga hos Fyndiq men det manuella arbetet ska helt skötas av tredje part.

- Vår core business är inte bemanning utan vi är ett techbolag som driver kundupplevelsen framåt genom produktutveckling. Att komplexiteten för bemanning av 24/7-kundtjänst nu ökar är anledningen till att vi nu väljer att arbeta med externa partners för dessa flöden, meddelar Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Fyndiq tittar alltså på att införa kundtjänst dygnet runt. Sedan november ska man erbjuda öppettider fram till 20:00 på vardagar och 16:00 på helger. Målet är dock att alltid finnas tillgänglig för kunderna som handlar på marknadsplatsen. En utveckling som företaget tror kommer att göra att fler handlar på Fyndiq.

Annons
Annons

Har ni någon tidsram för när dygnet runt kan bli verklighet?

- Det är svårt att säga exakt men under första hälften av nästa år. Vi jobbar redan mot det men har vissa bitar som måste på plats, säger Mårten Al Fakir Larsson, Head of Brand på Fyndiq.

Fyndiqs VD ställer sig samtidigt frågande till varför fler inte har bättre servicevillkor med tanke på att e-handeln ju faktiskt är öppen dygnet runt.

- Ett av de stora konkurrensmedlen med att vara en e-handlare i förhållande till traditionell retail är att butiken är öppen dygnet runt. Du kan helt enkelt handla när du själv vill. Men samtidigt möter vi inte de kraven när det kommer till service vilket kan tyckas lite konstigt, säger Dinesh Nayar, vd på Fyndiq.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Sliqhaq slog fem miljoner - barbershop nu invigd

Sliqhaq slog fem miljoner - barbershop nu invigd

Gjorde om butiken till barberarsalong.

Annons
Annons
Nu lanseras världens första globala trygghetsmärke

Nu lanseras världens första globala trygghetsmärke

Ett tiotal länder med från start.

Verdane i miljoninvestering - ska bli ett

Verdane i miljoninvestering - ska bli ett "H&M för smycken"

Blir ny majoritetsägare.

48 får gå när Furniturebox flyttar från Stockholm

48 får gå när Furniturebox flyttar från Stockholm

Slår ihop delar av verksamheten med Trademax i Helsingborg.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Zalando skickar sitt första paket från Sverige-lagret

Zalando skickar sitt första paket från Sverige-lagret

Lagret är nu up-and-running.

Emeet: Klarna lägger krutet på att förbättra hela kundresan

Med ny logga och en mjukare profil vill Klarna fokusera på hela kundresan, som exempelvis smidigare leveranser.

100-årigt miljardföretag lanserar ny <nobr>e-handel</nobr> för B2B

100-årigt miljardföretag lanserar ny e-handel för B2B

"Ett stort steg för att underlätta i kundens vardag."

Annons
Annons
Bygghemma Group köper Vitvaruexperten

Bygghemma Group köper Vitvaruexperten

Bygger vidare på sitt hemimperium.

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem