Annons

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt Dinesh Nayar

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt

2016-11-22 16:15

E-handeln möter inte kraven när det kommer till service, enligt Fyndiq.

Merförsäljningskanalen Fyndiq har den senaste tiden gjort en del förändringar som både fått bra och dålig kritik från e-handlare. En svag punkt som pekats ut av e-handlare är bland andra kundtjänsten som en del inte tycker är tillräckligt bra.

Nu meddelar marknadsplatsen att man ska råda bot på denna ömma punkt. Sedan en tid tillbaka ska Fyndiq ha använt sig av en tredje part för att få stöd på kundtjänstsidan. Detta samarbete verkar ha gått bra för nu tittar bolaget på att utöka det.

Techbolag inte bemanningsföretag

Processer och rutiner ska fortsatt ligga hos Fyndiq men det manuella arbetet ska helt skötas av tredje part.

- Vår core business är inte bemanning utan vi är ett techbolag som driver kundupplevelsen framåt genom produktutveckling. Att komplexiteten för bemanning av 24/7-kundtjänst nu ökar är anledningen till att vi nu väljer att arbeta med externa partners för dessa flöden, meddelar Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Fyndiq tittar alltså på att införa kundtjänst dygnet runt. Sedan november ska man erbjuda öppettider fram till 20:00 på vardagar och 16:00 på helger. Målet är dock att alltid finnas tillgänglig för kunderna som handlar på marknadsplatsen. En utveckling som företaget tror kommer att göra att fler handlar på Fyndiq.

Annons
Annons

Har ni någon tidsram för när dygnet runt kan bli verklighet?

- Det är svårt att säga exakt men under första hälften av nästa år. Vi jobbar redan mot det men har vissa bitar som måste på plats, säger Mårten Al Fakir Larsson, Head of Brand på Fyndiq.

Fyndiqs VD ställer sig samtidigt frågande till varför fler inte har bättre servicevillkor med tanke på att e-handeln ju faktiskt är öppen dygnet runt.

- Ett av de stora konkurrensmedlen med att vara en e-handlare i förhållande till traditionell retail är att butiken är öppen dygnet runt. Du kan helt enkelt handla när du själv vill. Men samtidigt möter vi inte de kraven när det kommer till service vilket kan tyckas lite konstigt, säger Dinesh Nayar, vd på Fyndiq.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta