Annons

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt Dinesh Nayar

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt

2016-11-22 16:15

E-handeln möter inte kraven när det kommer till service, enligt Fyndiq.

Merförsäljningskanalen Fyndiq har den senaste tiden gjort en del förändringar som både fått bra och dålig kritik från e-handlare. En svag punkt som pekats ut av e-handlare är bland andra kundtjänsten som en del inte tycker är tillräckligt bra.

Nu meddelar marknadsplatsen att man ska råda bot på denna ömma punkt. Sedan en tid tillbaka ska Fyndiq ha använt sig av en tredje part för att få stöd på kundtjänstsidan. Detta samarbete verkar ha gått bra för nu tittar bolaget på att utöka det.

Techbolag inte bemanningsföretag

Processer och rutiner ska fortsatt ligga hos Fyndiq men det manuella arbetet ska helt skötas av tredje part.

- Vår core business är inte bemanning utan vi är ett techbolag som driver kundupplevelsen framåt genom produktutveckling. Att komplexiteten för bemanning av 24/7-kundtjänst nu ökar är anledningen till att vi nu väljer att arbeta med externa partners för dessa flöden, meddelar Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Fyndiq tittar alltså på att införa kundtjänst dygnet runt. Sedan november ska man erbjuda öppettider fram till 20:00 på vardagar och 16:00 på helger. Målet är dock att alltid finnas tillgänglig för kunderna som handlar på marknadsplatsen. En utveckling som företaget tror kommer att göra att fler handlar på Fyndiq.

Annons
Annons

Har ni någon tidsram för när dygnet runt kan bli verklighet?

- Det är svårt att säga exakt men under första hälften av nästa år. Vi jobbar redan mot det men har vissa bitar som måste på plats, säger Mårten Al Fakir Larsson, Head of Brand på Fyndiq.

Fyndiqs VD ställer sig samtidigt frågande till varför fler inte har bättre servicevillkor med tanke på att e-handeln ju faktiskt är öppen dygnet runt.

- Ett av de stora konkurrensmedlen med att vara en e-handlare i förhållande till traditionell retail är att butiken är öppen dygnet runt. Du kan helt enkelt handla när du själv vill. Men samtidigt möter vi inte de kraven när det kommer till service vilket kan tyckas lite konstigt, säger Dinesh Nayar, vd på Fyndiq.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Extra adress öppnar dörren för fler hemleveranser

Extra adress öppnar dörren för fler hemleveranser

Nytt samarbete mellan Glue och Bring ska öka e-handeln.

Annons
Annons
Onlinepizzas galna midsommar: Ökade med 40%

Onlinepizzas galna midsommar: Ökade med 40%

"Vår bästa dag sedan nyårsdagen 2016".

Krav från e-handlare: Hantera bedrägerierna centralt

Krav från e-handlare: Hantera bedrägerierna centralt

Stor frustration när den lokala polisen inte hinner med nätbedrägerierna.

Dustins VD avgår - tar över på Kinnevik

Dustins VD avgår - tar över på Kinnevik

Ersätter Kinneviks förra VD som avgick med omedelbar verkan i december 2016.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ordning och reda när ImseVimse blir med e-handel

Ordning och reda när ImseVimse blir med e-handel

Nyanställer för att satsa globalt.

Studentmössor för 20 miljoner efter fem år på nätet

Studentmössor för 20 miljoner efter fem år på nätet

E-handelsföretaget Crownstudent har förändrat marknaden med sin 3D-baserade och interaktiva e-handel.

2
Så blir Zalandos nya Sverigelager

Helgläsning: Så blir Zalandos nya Sverigelager

Zalandos logistikchef berättar allt om e-handlarens hittills största satellitlager som nu byggs utanför Stockholm.

Annons
Annons
Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Nu skänker de pengarna till ett sjukhus för traumatiserade kvinnor i Kongo.

Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Satsar på att dubbla till 4 miljoner kronor i omsättning inom det närmsta året.

1
För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

15 procent av personalstyrkan får lämna företaget.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Conrad.se söker:

Kundtjänstmedarbetare med intresse för teknik sökes

Rapunzel of Sweden söker:

Social Digital Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem