Annons

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt Dinesh Nayar

E-marknadsplatsen som vill vara öppen dygnet runt

2016-11-22 16:15

E-handeln möter inte kraven när det kommer till service, enligt Fyndiq.

Merförsäljningskanalen Fyndiq har den senaste tiden gjort en del förändringar som både fått bra och dålig kritik från e-handlare. En svag punkt som pekats ut av e-handlare är bland andra kundtjänsten som en del inte tycker är tillräckligt bra.

Nu meddelar marknadsplatsen att man ska råda bot på denna ömma punkt. Sedan en tid tillbaka ska Fyndiq ha använt sig av en tredje part för att få stöd på kundtjänstsidan. Detta samarbete verkar ha gått bra för nu tittar bolaget på att utöka det.

Techbolag inte bemanningsföretag

Processer och rutiner ska fortsatt ligga hos Fyndiq men det manuella arbetet ska helt skötas av tredje part.

- Vår core business är inte bemanning utan vi är ett techbolag som driver kundupplevelsen framåt genom produktutveckling. Att komplexiteten för bemanning av 24/7-kundtjänst nu ökar är anledningen till att vi nu väljer att arbeta med externa partners för dessa flöden, meddelar Dinesh Nayar, VD på Fyndiq.

Fyndiq tittar alltså på att införa kundtjänst dygnet runt. Sedan november ska man erbjuda öppettider fram till 20:00 på vardagar och 16:00 på helger. Målet är dock att alltid finnas tillgänglig för kunderna som handlar på marknadsplatsen. En utveckling som företaget tror kommer att göra att fler handlar på Fyndiq.

Annons
Annons

Har ni någon tidsram för när dygnet runt kan bli verklighet?

- Det är svårt att säga exakt men under första hälften av nästa år. Vi jobbar redan mot det men har vissa bitar som måste på plats, säger Mårten Al Fakir Larsson, Head of Brand på Fyndiq.

Fyndiqs VD ställer sig samtidigt frågande till varför fler inte har bättre servicevillkor med tanke på att e-handeln ju faktiskt är öppen dygnet runt.

- Ett av de stora konkurrensmedlen med att vara en e-handlare i förhållande till traditionell retail är att butiken är öppen dygnet runt. Du kan helt enkelt handla när du själv vill. Men samtidigt möter vi inte de kraven när det kommer till service vilket kan tyckas lite konstigt, säger Dinesh Nayar, vd på Fyndiq.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta