Annons

eEquity investerar 21 miljoner kronor i KidsBrandStore KidsBrandStore

eEquity investerar 21 miljoner kronor i KidsBrandStore

2015-12-28 11:47

Riskkapitalbolaget, som bland annat investerat i Royal Design och Footway, satsar 21 miljoner kronor i e-handeln som säljer exklusiva märkeskläder för barn.

eEquity har investerat i onlinesektorn sedan 2010 och har bland annat bolag som Royal Design, Footway, Eleven, Caliroots, WhiteAway och Outdoorexperten i sin portfölj. Som man själva uttryckt det tidigare så investerar man primärt i entreprenörsdrivna tillväxtbolag med potential att bli marknadsledande.

Nu investerar eEquity 21 miljoner kronor i e-handeln KidsBrandStore rapporterar Di Digital. Något som värderar bolaget till strax över 50 miljoner kronor, vilket är lika mycket som bolaget omsätter under 2015.

– Vår idé är att erbjuda barn och ungdomar kvalitetskläder oavsett var de bor i landet. Det har fungerat bra delvis för att det funnits ett hål på marknaden, säger Mikael Arnåsen, vd och medgrundare av KidsBrandStore till Di Digital.

Nordensatsning och fysiska butiker

KidsBrandStore grundades 2011 av Mikael Arnåsen och Peter Markstedt som tidigare varit fotbollsspelare i bland annat Hammarby och brittiska Barnsley. Investeringen är den första för eEquitys senaste fond som totalt kommer att ha ett kapital på 750 miljoner kronor.

Annons
Annons

KidsBrandStore finns i dag i Sverige, Norge och Finland men verksamheten i de nordiska grannländerna är än så länge blygsam. Något som det ska bli ändring på tack vare den nya investeringen. Samtidigt planerar man att öppna fysiska butiker där Stockholm kommer att bli först ut.

– När vi har gjort det med andra bolag har vi sett både att butiken går bra och att det ökar försäljningen på nätet i regionen. E-handlare får nästan en dubbel bonus av att starta flaggskeppsbutiker, säger Magnus Wiberg, partner på riskkapitalbolaget eEquity.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta