Ekologisk och vegansk e-handel lockar nya profiler

Crowdfundingen blev övertecknad efter tio dagar och nu går SEO-experten Magnus Bråth in som ny delägare i e-handelsbolaget Ecoliving.

Ehandel.se kunde nyligen berätta att Per Schlingmann, tidigare chefsstrateg hos Moderaterna, gått in som delägare och strategisk rådgivare i Ecoliving. Ett e-handelsföretag som säljer ekologisk och vegansk mat samt hälsoprodukter via Ecoliving.se och två prenumerationsboxar.

Det hela skedde i samband med att Ecoliving lanserade en crowdfunding-kampanj på Fundedbyme, och Schlingmann är inte ensam om att tro på företagets koncept.

Annons

Den pågående crowdfundingen övertecknades redan efter tio dagar och e-handelsföretaget har i samma veva lockat till sig e-handelsprofilen Magnus Bråth som nu går in som delägare i företaget.

– Vi är väldigt glada att Magnus tror på vår affärsidé och vision. Vi bygger nu ett dream team kring företaget vilket är extremt viktigt för vår aggressiva satsning och Magnus besitter väldigt stor kunskap och erfarenhet från SEO, digital marknadsföring och e-handel, säger Alicja Chlebna, grundare och VD.

"Growdfunding ger engagerade ägare"

Magnus Bråth driver sedan tidigare Brath AB som bland annat köpt upp e-handelsföretagen Gardenhome.se,  Doftljusbutiken.se och Postkakan, en klenod inom den svenska e-handeln.

I mitten av 2014 startade Magnus Brath Accelerator, en satsning som ska hjälpa nystartade företag att växa genom att tillföra kontaktnät, marknadsföring och utbildningar inom företagande.

Han har även skrivit böcker om sökoptimering och utöver att han nu går in som delägare i Ecoliving kommer han att agera rådgivare och bistå med kompetens och tjänster genom sitt företag Brath AB.

– Det gäller att fokusera på en nisch för att kunna bli ledande. Satsningen på prenumerationstjänster i kombination med vanlig e-handel tror jag kommer vara en betydande framgångsfaktor. Dessutom,  tror jag att crowdfunding bidrar till engagerade ägare och ambassadörer för företaget, säger Magnus Bråth.

Annons