Annons

Elgiganten blev Danmarks mest populära nätbutik - igen Peder Stedal, VD för Elgiganten Danmark.

Elgiganten blev Danmarks mest populära nätbutik - igen

2016-03-17 14:06

Elektronikhandlaren har för fjärde året i rad utsetts till den mest populära webbutiken i Danmark av Pricerunner.

Elgiganten fortsätter att vara poppis bland de danska nätkunderna. Åtminstone när danskarna söker efter produkter och priser på prisjämförelsesajten Pricerunner, för att sedan klicka sig vidare.

Något som innebär att Elgiganten som ingår i den norska koncernen Elkjøp, som i sin tur ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen Dixon, för fjärde året i rad utsetts till Danmarks mest populära webbutik.

– Jag är mycket stolt över att vi för fjärde året i rad tilldelats priset som Danmarks mest populära webbshop. Vi har verkligen lagt krut på att göra upplevelsen av Elgiganten.dk ännu bättre och enklare för våra kunder och det är självklart otroligt kul när det uppskattas, säger Peder Stedal, VD för Elgiganten Danmark.

Fler handlar byggmaterial online

Samtidigt kan Priceruner konstatera att hemelektronik fortsätter att vara populärt bland de danska nätkunderna. Tvåa och trea på listan kommer Bilka.dk och ComputerSalg.dk, och först på plats nio kommer Coop. Den första butiken på listan som inte säljer elektronik eller vitvaror.

Annons
Annons

Men det har poppat upp en del nya stjärnskott på listan och precis som i Sverige tar byggbranschen allt mer plats online i form av Jem & Fix och XL Bygg.

– Den nya trenden är helt klart att vi nu köper allt på nätet. Vi ser i alla fall till att jämföra priser innan vi agerar. Möbler, byggmaterial eller en ny gräsklippare har blivit ganska vanligt att köpa på nätet eftersom det är lätt och billigt, säger Martin Andersen, VD för Pricerunner.

Andra utländska aktörer som kvalade in på topp tio är norska Komplett på plats 7, samma som i fjol medan svenska CDON trillade ner ett pinnhål till plats 11. Sveriges största nätbutik Dustin hamnade i år först på plats 16.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Annons
Annons
Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

Brevleverantören MailChimp öppnade en egen e-handel. 

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Köp- och säljsajten rullar ut en meddelandetjänst för alla på plattformen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem