Annons

Elgiganten låter kunderna betala med Swish i kundtjänsten

Elgiganten låter kunderna betala med Swish i kundtjänsten

2018-05-28 07:56

"En så smidig e-handel som möjligt".

Elgiganten tog häromdagen hem två utmärkelser på galan Retail Awards - Årets Butikskedja och Årets Omniupplevelse. Elektronikkedjan är känd för att vara duktiga på e-handelsfronten och över 50 procent av deras order ska numera komma via nätet. Mycket är förstås “hämta i butik” men den traditionella e-handeln ska också gå varm.

– Omnichannel handlar i min värld inte om system eller tekniska lösningar utan om att följa kundens behov och att förfina erbjudandet utifrån det i alla kanaler. Vi var tidigt ute och pratade om det, men det måste också omsättas i praktiken, sade Elgiganten vd Niclas Eriksson i samband med prisutdelningen på Retail Awards.

"Över sex miljoner användare"

Tydligen har Elgiganten jobbat hårt med konverteringen i e-handelskassan och under förra året sägs konverteringsgraden ha ökat med 20 procent. Nu meddelar kedjan att de tar in Swish som betalaternativ för att ytterligare förenkla e-handeln.

- Det är viktigt att möta kundernas önskemål om enkla betallösningar. Vi fortsätter utveckla vårt digitala erbjudande med en så smidig e-handel som möjligt och då är det viktigt att möta kundernas önskemål om enkla betallösningar. Swish har över sex miljoner användare i dag, så det känns väldigt bra att vi nu kan erbjuda det betalningsalternativet, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

E-handlare som använder Swish är förstås inget nytt men det är givetvis en fjäder i hatten för bankernas gemensamma betallösning att få en stor kund som Elgiganten.

Annons
Annons

Elgiganten meddelar samtidigt att Swish inte bara gäller i nätbutiken utan även i kundtjänsten. Konsumenter som väljer att lägga en order via Elgigantens kundtjänst ska även de nu kunna betala för den med Swish.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta