Ellen lanserar E-handel inför eventuellt TV-avhopp

TV-kändisen Ellen DeGeneres har lanserat en egen nätbutik och livsstilssmärke, ED.

Ellen DeGeneres som ska vara en av TV:s bäst betalda värdar slår nu upp portarna till en egen e-handel vid namn ED by Ellen.

Namnet på butiken och varumärket skall komma ifrån hennes frus, Portia de Rossis, smeknamn för Ellen, det vill säga "Ed".

Annons

ED by Ellen ska vara ett livsstilsvarumärke och heminredning ska vara en stor hobby för Ellen enligt hennes fru.

Kändiskompisar pushar butiken

Flera kändisar skall ha promotat Ellen DeGeneres nya nätbutik på Twitter och det ska finnas stora planer bakom satsningen.

Sjärnan, som ska vara den bäst betalda TV-personligheten i USA, har nämligen planer på att lämna sin prisade show "Ellen" som är inne på sin 12:e säsong. Hon har sagt att hon inte är säker på om hon ska förnya sitt kontrakt som går ut 2017.

E-handeln och varumärket kan därmed bli ett potentiellt utlopp för framtida kreativ energi.

- Lanseringen av flaggskeppsbutiken ED förbereder oss för expansion i flera kategorier, länder och distributionsmetoder, säger Marisa Gardini, managing partner på ED.

 

Foto: Ellen show

Annons
Annons