Ellos satsar på känd bloggerska i ny TV-kampanj

I måndags fick vi reda på att Ellos, som ska omsätta över 2 miljarder kronor, byter moderbolag. Franska Redcats skall sälja rubbet till Nordic Capital. Planen verkar vara att låta det gamla postorderbolaget rida på toppen av e-handelsvågen.

Nordic Capital har givetvis inte hunnit sätta tänderna i Ellos ännu men postorderbolaget lanserar nu en ny TV-kampanj. Frontfiguren blir bloggerskan Frida Ramstedt.

Frida driver den prisade inredningsbloggen Trendenser.se och ser nu ut att bli Ellos nya ansikte utåt.

Annons

TV-reklamen som du ser nedan skall rulla i TV4 två veckor framöver.

I filmen presenteras man för en ny sektion hos Ellos som Frida står bakom, där hon valt ut sina favoritprodukter. Man skall även få möjlighet att chatta med bloggerskan på sidan (idag kl 19-21).

Frågan är om detta är ett första steg kring att göra Ellos lite mer hippt och inleda en större e-handelsmakeover, vilket ägarbytet tyder på.

 

Källa: dagensmedia

Annons