Ellos ska locka kunder på nätet med nytt TV-program

E-handelssajten ska hjälpa kunder och andra modeintresserade kvinnor med styling och garderob på TV3.

Ellos, som är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group, där även Jotex och Stayhard ingår, har nyligen startat inspelningarna av ett nytt TV-program som heter "Hjälp, jag har inget att ha på mig!".

Programmet, som har premiär till hösten, kommer att sändas på TV3 och leds av Carolina Gynning. Hon får i sin tur sällskap av Li Gadd Dackås från Ellos designteam som kommer att hjälpa deltagarna, varav många är kunder hos Ellos, med styling och garderob.

Annons

– Det ska bli väldigt spännande att lära känna våra kunder lite närmare. Jag vet att det finns ett stort intresse kring de här frågorna och jag hoppas kunna bidra till att förenkla vardagen, säger Li Gadd Dackås, chefsdesigner på Ellos.

Från postorder till e-handel

Ellos resa från postorder till e-handel har pågått i flera år, och förutom att den kommersiella strategin har omarbetats för de digitala kanalerna, har man utökat produktutbudet med en kombination av egna varumärken och nya externa varumärken.

Satsningen tillsammans med TV3 är ytterligare ett led i Ellos omställning från den katalogbaserade verksamheten till digital handel.

– Vi märker flera positiva effekter av vårt förändringsarbete. Vi kan attrahera nya partners till vår e-handelsplats där vi nu erbjuder 400 varumärken. Våra aktiviteter i de digitala kanalerna ger möjligheter att lära känna våra kunder ännu bättre, vilket är ett av målen med samarbetet med TV3, säger Mathias Ekström, Marknadschef på Ellos.

Annons