Ellos skönhetssatsar och lanserar egna varumärken

Ellos utökar sitt befintliga sortiment och bygger en ny avdelning för skönhetsprodukter. Som ett led i satsningen har man under våren även förvärvat ett svenskt makeupvarumärke, och till hösten ska Ellos lansera egna skönhetsvarumärken.

Den forna postorderjätten Ellos har målen högt ställda. Deras uttalade målsättning är att bli Nordens ledande e-handelsbolag för kvinnor och för att nå dit utökar man nu sitt befintliga sortiment och bygger en ny avdelning för skönhetsprodukter på sajten, Ellos Beauty.

I dag inkluderar Ellos Beauty bland annat välkända varumärken som Shiseido, Essie, Bare Minerals, Marc Jacobs, Hugo Boss och Calvin Klein. Ytterligare ett steg i satsningen är att Ellos till hösten ska lansera egna skönhetsvarumärken.

Annons

– Skönhet online är en växande marknad och ambitionen är att bli marknadsledande. Ellos Beauty kommer att byggas upp med marknadens bästa varumärken samt ett eget utvecklat sortiment. Det är en ny kategori där vi avser satsa tillräckligt för att bli en av de ledande aktörerna online inom ca 3-4 år, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos.

Köpt ett dreamteam 

Som ett led i Ellos satsning på skönhet har man under våren förvärvat det svenska makeupmärket Makiash som är framtaget av bland andra Susanne Jangstam och Christina Mohlin. Deras team kommer nu även att ta fram tre serier med kroppsvård, samt en baskollektion med makeup för Ellos räkning.

– Susanne och Christina är vårt dreamteam till att bygga upp Ellos Beauty och genom att knyta deras erfarenheter och expertis till oss kommer vi ett steg närmre vårt mål att bli marknadsledande på online shopping inom skönhet och hälsa, säger Hans Ohlsson.

Annons