Ellos teamar upp med Isabella Löwengrip i unikt partnerskap

"De har lyckats transformera ett postorderföretag till ett e-handelsbolag att räkna med".

Det anrika postorderföretaget Ellos har tillbringat de senaste åren med att ställa om till e-handel, och på det sättet nå en ny - och kanske lite yngre - målgrupp. Företaget har bland annat rekryterat personal med digital kompetens och lanserade så sent som i våras en ny e-handelssajt.

LÄS ÄVEN: Ellos slänger ut stordatorn - lanserar ny sajt

Annons

"Det första gedigna uppdraget"

Nu kommer nästa steg i e-handelssatsningen, och det handlar om ett samarbete med entreprenören och influencern Isabella Löwengrip.

- Sedan starten av en egen organisation för partnerskap avseende Isabellas samtliga sociala kanaler, är detta samarbete det första gedigna uppdraget teamet för Isabella Löwengrip etablerat, berättar Ellos i ett pressmeddelande.

Samarbetet, eller partnerskapet som Ellos kallar det, går ut på att Löwengrip ska marknadsföra produkter från Ellos på sina plattformar. Målet uppges vara "ökad varumärkeskännedom för Ellos Home och Ellos Fashion och försäljning bland en attraktiv målgrupp".

- Jag tycker att Isabella är en fantastisk förebild och entreprenör. Hennes passion genomsyrar allt hon gör vilket inspirerar många kvinnor. Vi har sett fram emot att starta vårt samarbete och vi har alla förutsättningar att tillsammans skapa ett unikt och relevant innehåll för vår målgrupp, på både Isabellas och Ellos plattformar, säger Ellos vd Marina Davarinou i ett pressmeddelande.

"Ser fram emot långsiktigt samarbete"

Isabella Löwengrip, som själv ligger bakom e-handelsbutiker som Löwengrip och Flattered, tycker att Ellos har gjort en imponerande resa.

LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen

- De har lyckats transformera ett postorderföretag till ett e-handelsbolag att räkna med. Med en mängd för mig självklara varumärken såväl som Ellos egna ser jag fram emot att skapa ännu bättre förutsättningar för mina följare och att kunna inspirera till en självklar och bra businessgarderob såväl som inspirerande interiör i mitt nya hus. Jag ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans med Ellos, säger hon i en kommentar.

Ellos säger sig på senare tid ha satsat både tid och pengar på marknadsföring via influencers och sociala kanaler. Det har bland annat lett till att bolaget numera har fler än 200 000 följare på Instagram.

Annons

Annons